۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۳۱۸۲۹۶
فاطمیه (۲)

بزرگ‌ترین ظلم تاریخ عدم درک مقام ولایت با وجود شهادت حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در تاریخ بشری هیچ زنی مانند حضرت زهرا(س) متولد نشده و نخواهد شد، گفت: عدم فهم معنای ولایت، ظلم به حضرت زهرا(س) و خالق بی مثال عالم هستی است.
شهادت حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم امین مجد، استاد جامعة الزهرا(س) شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) در کلاس‌های سیره‌شناسی حضرت زهرا(س) در جمع طلاب علوم دینی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ظلم تاریخ، عدم درک مقام ولایت با وجود شهادت سیدة النسا العالمین است، گفت: حضرت زهرا(س) هزینه های سنگینی را در پشتیبانی از ولایت متحمل شده اند و اگر ما به درستی به فهم حقیقت ولایت نرسیم، در حق ایشان و امام زمان و 124 هزار پیامبری که مبعوث شده‌اند ضلم بزرگی را مرتکب شده‌ایم و اضافه بر این حق بندگی حضرت حق را به جا نیاورده ایم.

 

وی افزود : ولایت این خاصیت را دارد که جلوی انحرافات و فتنه ها را بگیرد و اگر فتنه ای صورت گرفت، معیار ها و سنجش ها را به درستی ارائه دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر ولایت نباشد آتش فتنه شعله ور شده و زبانه خواهد گرفت و همه انسان‌ها چه بی‌گناه و چه با گناه و زن، مرد و پیر و جوان را در کام خود فرو خواهد کشید.

 

خانم امین مجد با بیان اینکه بیداری و بصیرت باید به عمل تبدیل شود، ادامه داد: ولایت تجسم، روح، باطن و دنباله رسالت است.

 

وی با اشاره به اینکه مهجور ماندن خطبه فدکیه حضرت صدیقه کبری(س)، ظلم به این بانو است، افزود: خواهران طلبه و مبلغ موظف‌اند تا این نعمت عظیم را در جامعه قرائت و لایه های عظیم معرفتی آن را معرفی و حفظ کنند.

 

مدیرگروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) ادامه داد: مصائبی بر حضرت فاطمه(س) وارد شد که فرمودند اگر این مصائب بر روز اتفاق می افتد، شب می شد، اما با وجود تمام این مصائب، باز هم حضرت ایستادگی کرده و دست از پشتیبانی ولایت نکشیدند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خطبه فدکیه با مقدمه پر صلابتی که دارد سرچشمه تمام علوم و معارف الهی بوده و پاسخ سوالاتی از قبیل چیستی مرگ ماهیت، رسالت، خاتمیت، زمینه های ظهور و حتی پرسش های خرد تر معارف را می توان در این خطبه پیدا کرد.

 

خانم امین مجد با اشاره به اینکه قبر مخفی حضرت زهرا(س) سؤالی است که وهابیون و دشمنان حضرت علی (ع) تا به امروز برای آن نتوانسته اند پاسخی پیدا کنند، یادآور شد: همین قبر مخفی مانند عاشورا سند حقانیت و مظلومیت حضرت علی(ع) و ائمه(ع) خواهد بود./968/202/ب2

ارسال نظرات