۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۱۸۴۷۹
مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

حضور حداکثری در انتخابات لبیک به ندای رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سبب خوشحالی دشمنان نظام می‌شود.
آرم ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، محمدامین رضازاده، مدیر کل سیاسی وزارت کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، شفاف و قانون‌مند در کشور آماده است.

 

وی در قانون‌مندی را شعار اصلی این دوره از انتخابات عنوان کرد و افزود: فضای سیاسی حاکم بر استان آذربایجان شرقی نیز همچون سایر استان‌های کشور، حاکی از حضور حداکثری مرم در انتخابات است.

 

رضازاده با تاکید بر لزوم حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این دوره از انتخابات، مردم با حضور حداکثری خود بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی، لبیک گفته و حماسه ای دیگر در تاریخ سیاسی کشور رقم خواهند زد.

 

رضا زاده تصریح کرد: عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای سبب خوشحالی دشمنان نظام می‌شود و به جرات می‌توان گفت که نباید متاثر از تبلیغات منفی بیگانگان شد چرا که عدم شرکت در انتخابات، جفا در حق کشور و انقلاب اسلامی است.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: در تمام شهرستان‌های استان شور انتخاباتی حاکم است و مردم استان آماده حضور بانشاط در انتخابات هستند.
 خوشبختانه همه مقدمات برگزاری انتخابات به نحو احسن فراهم شده و تمام دست‌اندرکاران آماده برگزاری انتخابات در روز جمعه هستند.

 

وی با اشاره به این که فضای انتخابات در شهرستان‌ها متفاوت است، افزود: در مجموع طبق اخباری که داریم شور و نشاط سیاسی در تمام شهرستان‌ها حاکم است و مردم استان بعد از حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن برای حضور بانشاط در انتخابات آماده می‌شوند.

 

جبارزاده در خصوص لیست‌های انتخاباتی ارایه شده از سوی تشکل‌های سیاسی، گفت: با توجه به کثرت کاندیداها این لیست‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد و افراد می‌توانند بر اساس گرایش سیاسی خود از این لیست‌ها استفاده کنند.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از استقرار کابین‌های مخفی رای‌نویسی در شعب اخذ رای شهرستان تبریز خبر داد و گفت: یکی از نواقصی که در انتخابات‌های گذشته مطرح می‌شد این بود که مراجعان نمی‌توانستند آزادانه و با آرامش خاطر رای خود را بنویسند، بر این اساس کابین‌هایی طراحی شد که با هماهنگی هیات نظارت بر انتخابات در روز جمعه در شعب اخذ رای شهرستان تبریز تعبیه خواهد شد.

 

وی افزود: این کار برای نخستین بار انجام می‌شود و با هیات نظارت توافق کرده‌ایم که اگر نتیجه کار مثبت بود در انتخابات‌های آتی در سطح گسترده‌تری از این کابین‌ها استفاده شود./935/203/ب1

ارسال نظرات