۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۸۵۶۳
حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی:

ولایت‌مداری، ظلم‌ستیزی و بصیرت بزرگ‌ترین درس نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا - نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: هدف اصلی دشمنان جدایی میان امت و ولایت است، غافل از این‌که مردم ایران با تأسی از مکتب عاشورا پیوندی ناگسستنی با ولایت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، از  روحانيون كاروان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانش‌آموزان زائر عتبات عالیات از استان‌های آذربایجان‌غربی، مرکزی و مازندران در کربلا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف سفر معنوی به کربلا؛ مسیرشناسی و راهیابی به سوی سعادت است.

 

وی با تأکید بر این‌که ائمه اطهار(علیه السلام) راه را از بیراهه به بشریت نشان داده اند، خاطرنشان کرد: اگر در مسیر ولایت حرکت نکنیم، بیراهه رفته ایم و ممکن است اسیر راهزن های روزگار شویم، همچنانکه در دوران صدر اسلام مسلمانان در واقعه عاشورا گرفتار اسلام بدون ولایت شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی با بیان این‌که امروز پس از گذشت 1400 سال دشمنان به دنبال تکرار تاریخ هستند، تصریح کرد: اگر در زمان امام حسین(علیه السلام) اسلام اموی و علوی روبروی یکدیگر قرار گرفتند، امروز نیز به وضوح مشاهده می شود که اسلام آمریکایی مقابل اسلام ناب محمدی(ص) صف‌آرایی کرده است، اسلام آمریکایی به دنبال ترویج ابتذال، خشونت، ترور، افراطی‌گری و بداخلاقی در جوامع اسلامی است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان این‌که اسلام بی ولایت هیچ دردی از جامعه را دوا نخواهد کرد، افزود: امروز به برکت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، پیروان تمام مذاهب و طوایف وحدت و یکدلی دارند و دشمنان همواره در توطئه‌های تفرقه‌افکنانه خود شکست خورده اند.

 

وی با تأکید بر این‌که باید قدرشناس نعمت ولایت باشیم، گفت: هدف اصلی دشمنان جدایی میان امت و ولایت است، غافل از این‌که مردم ایران با تأسی از مکتب عاشورا پیوندی ناگسستنی با ولایت دارند، چراکه ولایت‌مداری، ظلم‌ستیزی و بصیرت بزرگترین درس نهضت عاشورا است./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات