۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۳۱۸۵۷۳

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ پیوستن ۱۵۰ روحانی جدید به شبکه استقرار در خراسان رضوی، گردهمایی روحانیون و طلاب زاهدان، تأکید روحانیون بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری ۴۲۵۰ ساعت گفتمان دینی در سال جاری در شهرستان نظرآباد، از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی با اعلام این خبر گفت: به منظور اقامه نماز جماعت و انجام برنامه های فرهنگی در روستاهای بالای 200 خانواری که آمادگی استقرار روحانی را داشتند بیش از 150 نفر روحانی پس از انجام مراحل جذب و گزینش آزمون های منبر، مرثیه خوانی، قرائت قرآن و نماز به 150 روستای شهرستانهای استان خراسان رضوی به مدت 1 سال اعزام شدند.

 

وی افزود: اهم فعالیت های روحانیون اقامه نماز جماعت 3 نوبت در مدارس، برگزاری مراسم و تعظیم شعائر الهی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، اجرای گفتمانهای دینی در مساجد و مدارس، راه اندازی هسته های فرهنگی جوان، آشنا نمودن اقشار مختلف با معارف دینی و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) و مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن با استفاده از امکانات موجود در روستا از طریق تعامل نمودن با مسئولین محلی خواهد بود.

 

 گردهمایی روحانیون و طلاب زاهدان برگزار شد

حجت‌الاسلام خیورگفت: گردهمایی روحانیون و طلاب با حضور حجت‌الاسلام علی اکبری نماینده ولی فقیه در انجمن های اسلامی دانش آموزی در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان مورخ 4 اسفند برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام علی اکبری،با بیان این که انتخاب مسیر طلبگی مسؤولیت سنگینی بر دوش طلاب می گذارد،اظهار کرد: طلبه باید ازنظراخلاقی،علمی ورفتار الگوی دیگر افراد جامعه باشد.

 

وی با بیان ویژگی های طلبگی افزود: طلبه موفق فردی است که درمسیر طلبگی و فراگیری دروس جدیت داشته باشد و طلبه ای که تحصیل در حوزه را انتخاب می‌کند باید با انگیزه در این مسیر قدم بردارد.

 

وی در ادامه با بیان این که اخلاق طلبه باید خاص باشد، تصریح کرد: طلاب در مدارس علمیه باید به گونه ای رفتار کنند و در فراگیری دروس تلاش کنند که هرگز تذکری به آنان داده نشود.

 

حجت‌الاسلام علی اکبری هدف حوزه های علمیه را تربیت طلاب از لحاظ علمی و اخلاقی نمونه بیان کرد و تصریح کرد: در این راستا همکاری طلاب نیز امری ضروری است.

 

وی داشتن اخلاق طلبگی را از فراگیری دروس مهم تر بیان کرد و افزود: رفتار مناسب طلبه و تقید نسبت به احکام و ضروریات دین باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

 

روحانیون بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کنند

حجت‌الاسلام علی خادمی در نشست با مدیران تبلیغات اسلامی  شهرستان‌های خراسان شمالی با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در زمینه روشنگری و انتخاب اصلح مردم اظهار کرد: وظیفه طلاب و روحانیون در زمینه آگاه سازی و روشنگری مردم و تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری آنان امری ضروری است.

 

وی افزود: حضور حداکثری پای صندوق‌های رای وظیفه‌ای همگانی است و با این حضور نقشه‌های شوم دشمنان نقش برآب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه رای مردم تعیین کننده سرنوشت کشور است، افزود: مردم ایران همواره در تمام صحنه‌های حساس کشور حضور داشته‌اند و این بار نیز با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای به دشمنان نظام ثابت می‌کنند که در حمایت از نظام اسلامی و ارزش‌های آن هرگز کوتاهی نخواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: مردم هم در این امر باید سعی کنند فردی را که می خواهند انتخاب کنند، فقط برای رضای خدا و مصلحت امت اسلامی باشد و در انتخاب آنها هیچ گونه انگیزه ای غیر از انتخاب اصلح که تنها راه حاکمیت صالحان است نداشته باشند.

 

خادمی با بیان اینکه آنچه باید انگیزه یک فرد مسلمان در انتخاب افراد باشد همان مصلحت اندیشی و انتخاب اصلح است، تاکید کرد: هنگامی که به پای صندوق های رای می روند باید خدا را در نظر داشته باشند و فقط برای رضای خدا و مصلحت اسلام کشور اسلامی شایسته ترین افراد را انتخاب کنند.

 

وی همچنین با اشاره به نقش روحانیت در پدید آوردن انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با تفکرات و نگاه عمیق خود به مسائل حرکت عظیمی مانند انقلاب اسلامی را پدید آورد و با کمک و همراهی مردم سرنوشت کشور را تغییر داد.

 

حجت‌الاسلام خادمی تاکید کرد: اکنون نیز برای تعیین سرنوشت کشور و انتخاب نمایندگان اصلح مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری روحانیون باید نسبت به حضور حداکثری مردم حساس و ثمرات و پیامدهای آن را برای مردم تبیین کنند.

 

برگزاری 4250 ساعت گفتمان دینی در سال جاری در شهرستان نظرآباد

حجت الاسلام مهدی احمدوند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نظرآباد، 6 اسفند 94 در مصاحبه با روابط عمومی از برگزاری 4250 ساعت گفتمان دینی در طول سال جاری به همت واحد فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا 40 جلسه گفتمان در مدارس و مراکز آموزشی و 45 گفتمان در مساجد و هیئات مذهبی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اجرای گفتمان های دینی در سطح شهرستان نظرآباد و بخش های مرکزی و تنکمان و مراکز دهستانی افزود: سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، ازدواج آسان، پاسخ به شبهات دینی، انقلاب اسلامی، آفت های روابط دختر و پسر از جمله موضوعاتی هستند که به آنها در این سلسله گفتمان ها پرداخته شده است./1325/ن604/ی

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات