۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۳۱۸۵۸۱
امیرآبادی:

دولت به جای قطع یارانه هزینه سفرهای خارجی، پاداش های کلان و ریخت و پاش ها را کم کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به اصطلاح روشنفکران در دولت، زمانی که حرف از کم کردن هزینه های اداره کشور زده می شود، به سراغ قطع یارانه ها می روند؛ دولت باید به جای قطع یارانه ها، سفرهای خارجی، پاداش های کلان به مدیران و پول های کلانی که در مناطق آزاد خرج می شود را قطع کند.
احمد امير آبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مسجد دو طفلان منطقه نیروگاه قم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: من به عنوان نماینده شما مردم تا آخرین نفس در کنارتان می مانم و از حقوق تان دفاع می کنم.

 

وی ابراز کرد: این انقلاب با مجاهدت و برکت خون شهدا و مراجع تقلید به دست آمده و در روز جمعه با آمدن به پای صندوق های رأی، از خون شهدا قدردانی کرده و روز جمعه روز حماسه آفرینی است.

 

امیر آبادی فراهانی ادامه داد: انتحابات مجلس و خبرگان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از کاندیداهای انقلابی دفاع کنید و برای انتخاب خبرگان در تمامی شهرها، به کاندیدای مورد تأیید جامعه مدرسین حوزه علمیه رأی دهید.

 

وی افزود: تمامی توطئه های که علیه بنده در قم درست شده بود، توسط جامعه مدرسین و اعضای خبرگان بررسی و تکذیب شد؛ لازم است که خبرگانی آگاه و بصیر انتخاب کنیم تا پشتیبان ولایت فقیه باشند و بنده توصیه می کنم که در قم به آیت الله مؤمن رأی داده شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان شد: نماینده های قم در مجلس شورای اسلامی در دوره گذشته توانستند از ارزش های اسلامی دفاع کنند و با اشرافی گری و تجمل گرایی مبارزه کنند؛ بر کار دولت نظارت داشتند و هیچ گاه از حقوق مردم کوتاه نیامدند.

 

وی ابراز کرد: در روزهایی که به قم می آمدم و در میان مردم حاضر می شدم، نظرات و انتقادات مردم در موضع گیری ها و رآی دادن یا مخالف کردن هایم در مجلس کمک بسیار شایانی می کرد؛ با مراجعه به منزل یک کارگر ساختمانی که از طبقه پنجم ساختمان سقوط کرده بود، متوجه شدم که وی در صف بیمه بوده است؛ همین اتفاق مقدمه ای شد تا صف های بیمه را برای کارگران حذف کنیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

 

امیر آبادی فراهانی اظهار داشت: در قم حدود 12 هزار نفر در صف بیمه بودند و امروز دیگر این صف ها برداشته شده است؛ این غیر اخلاقی های انتخاباتی که به کارگران زنگ بزنند و بگویند که به آقای امیر آبادی رأی ندهید، بی انصافی است؛ من خودم کارگر بوده ام و عاشق و پشتیبان کارگران هستم.

 

وی گفت: مشکلات تولید در سلفچگان، محمودیه و دیگر مناطق صنعتی را نظارت کردیم و تا جایی که امکان پذیر بود به حل مشکلات پرداختیم که بسیاری از این کارها هیچ گاه رسانه ای نشد؛ چرا که این وظیفه ما بوده و این کارها برای خدا انجام شد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان شد: در روزهای پنجشنبه که روز استراحت نمایندگان است، بنده به میان مردم قم می آمدم و هر جا که از من دعوت می کردند، حاضر می شدم؛ بعد از ظهر پنجشنبه ها به روستاها می رفتم و در مجموع بیش از 180 دفعه به روستاهای قم رفتم و مشکلات موجود را تا حد امکان رفع کردم.

 

وی ادامه داد: در هفته 150 تا 200 نفر با بنده در دفتر ملاقات می کردند و گاهی نیز با مسؤولان استان برای رفع مشکلات، جلساتی برگزار می کردیم؛ در بیش از 200 مسجد حضور پیدا کردم و همیشه به دنبال رفع مشکلات مردم و شهر قم بودم.

 

امیر آبادی فراهانی تصریح کرد: این که برخی می گویند حجت الاسلام آشتیانی در این 4 سال حتی یک قدم برای قم برنداشته، کذب محض است؛ بنده شاهد موضع گیری های به جا و پیگیری های مکرر وی بوده ام و در واقع به واسطه نامه و امضای حجت الاسلام آشتیانی و بنده بود که بابک زنجانی دستگیر شد.

 

وی افزود: یک نماینده به این دلیل که فقط می تواند موضع گیری کند و طرح رائه دهد، نمی تواند برای خود برنامه مشخصی ارائه دهد، اما نمایندگان قم با توکل بر خدا و حمایت شما مردم، سعی در تأمین معیشت مردم بزرگوار قم داریم که مهمترین این مشکلات مربوط به بیکاری، اعتیاد و طلاق است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر در بازی های سیاسی مشکلات مردم فراموش شود، گناه بوده و مصداق حق الناس است؛ کشور در رکود اقتصادی شدید است و ما نمایندگان مردم برای حل این مهم، به دولت کمک می کنیم؛ دولت باید قوانین مجلس برای عبور از رکود را اجرایی کند.

 

وی اظهار داشت: نرخ بالای سود بانکی از دیگر معضلات کشور است که هر چه زودتر باید تصمیم گیری های لازم انجام شود؛ بنده پیشنهاد داده بودم که یک مجتهد از حوزه علمیه قم، عضو شورای پول و اعتبار شود تا از بانکداری اسلامی حمایت و به برداشته شدن سودهای کلان بانکی کمک کند.

 

امیر آبادی فراهانی ابراز کرد: هزینه های تولید، مالیات و بیمه های تأمین اجتماعی باید به حداقل برسد؛ حدود 70 درصد از کارخانه ها ورشکسته شده اند؛ کارخانه ای که سال گذشته صد میلیون تومان مالیات پرداخت کرده، در سال جاری به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، یک میلیارد تومان مالیات داده است؛ دولت نباید کمبود بودجه خود را از این راه جبران کند.

 

وی تأکید کرد: هزینه های اداره کشور باید به حداقل برسد و منظور ما این نیست که یارانه ها را قطع شود؛ عده ای به اصطلاح روشنفکر در دولت فقط چشم به این 45 هزار و 500 تومان دوخته اند؛ این در حالی است که در مراجعات مردمی، بسیاری از قشر مستضعف، به ویژه زنان سرپرست خانوار، اظهار داشته اند که زندگی خود را با یارانه ها اداره می کنند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده بارها پیشنهاد داده ام که به جای قطع یارانه مردم، پول هایی که در مناطق آزاد خرج می شود، همایش ها و سفرهای خارجی و پاداش های کلانی که به مدیران داده می شود را قطع کنید.

 

وی اظهار داشت: مجلس وظیفه نظارت بر دولت را دارد و اخیرا مشاهده شد که دولت برای رفع آلودگی هوا، قصد پرداخت چند میلیارد بودجه به یک سازمان مردم نهاد را داشت؛ با توجه به این که در ایام انتخاباتی بودیم، احساس شد که این پول برای هزینه های انتخاباتی می خواهد خرج شود و جلوی این کار گرفته شد.

 

امیر آبادی فراهانی ابراز کرد: برای آب رسانی به روستاها پیشنهاد دادیم که 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ارزی تخصیص داده شود و این طرح در مجلس تصویب شد؛ نمایندگان مجلس از کارهایی که در راستای رفع مشکلات مردم باشد با جان و دل حمایت می‏کنند، اما اگر عکس این باشد، تمام قد در مقابل آنان برای دفاع از حق مردم ایستادگی خواهیم کرد و با تجمل‏گرایی و اشرافی‏گری مبارزه می‏کنیم.

 

وی ادامه داد: بنده برای تبلیغات انتخابات در دوره گذشته، در مجموع 15 میلیون تومان هزینه پرداختم در حالی که برخی با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون تومان به مجلس راه یافته بودند؛ بیشتر تبلیغات من مردمی بوده و هست چرا که مردم شخص پرست نیستند و عاشق راه ما هستند و به هدف نگاه می کنند؛ مبارزه با فساد برای مردم اهمیت بالایی دارد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید شفاف سازی کنند و موضع گیری های خود را اعلام دارند تا مردم بدانند که نماینده آن ها در مجلس چه فعالیتی دارد؛ نمایندگان قم تمامی نامه ها و موضع گیری های خود را در سایت منتشر می کنند.

 

وی تصریح کرد: بنده به شدت با ویژه خواری مخالف هستم؛ در این چندسال هیچ یک از آشناها، اصرافیان و بستگان خود را برای استخدام در ارگان یا نهادی معرفی نکرده ام؛ نمایندگان قم از مسؤولان و مدیران داخلی قم طلب وحدت و همدلی دارند و همیشه از اختلاف دوری کرده ایم.

 

امیر آبادی فراهانی در پایان اظهار داشت: نمایندگان قم تمام نیروی خود را در آبادانی شهر و رفع مشکلات مردم قم به کار می گیرند؛ امیدواریم که دیگران نیز استاندار و مدیران داخلی را تحت فشار قرار ندهند تا این کارها به خوبی انجام شود./840/پ201/ج1

ارسال نظرات