۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۳۱۸۵۹۲
نماینده مجلس:

اصولگرایان بر عدالت و اصلاح طلبان بر آزادی تأکید دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایان بر عدالت و اصلاح طلبان بر آزادی تأکید دارند و همین به عنوان مهم ترین نقطه اختلافی این دو جریان سیاسی محسوب می شود.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جمع خبرنگاران به ویژگی های یک مجلس خوب اشاره و اظهار کرد: رأی همه مردم فقط به اصلاح طلبان یا تنها اصولگرایان نیست و به همین خاطر مجلس محل صداهای متنوع می شود درواقع این از ویژگی های مجلس خوب است که بازتابی از کل جامعه باشد و مردم به ترکیب انتخابی خود از جریان های سیاسی رأی دهند.


 
یک مجلس خوب باید بازتابی از جامعه باشد

 
وی نبود حزب در مجلس ایران را دلیل ناکارآمدن شدن آن عنوان و تصریح کرد: اگر در مجلس افراد مؤثر از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب حضور یابند و هر یک به جناح خود وفادار باشند، رسیدگی به لوایح و طرح ها در مجلس به صورت منطقی تر صورت می گیرد و می توان پیش بینی کرد که آیا لایحه های خاص که حزب خاصی از آن حمایت می کند، موفق به کسب رأی در مجلس می شود یا نه.


 
نخستین دوره از مجلس شورای اسلامی، بهترین دوره و مجلس ششم، بدترین دوره های مجلس هستند
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نخستین دوره از مجلس شورای اسلامی را بهترین دوره و مجلس ششم را بدترین دوره از آن معرفی و در مقایسه اظهار کرد: از ویژگی های مجلس نخست حضور افراد ریشه دار بود که برای پیروزی انقلاب و نهضت تلاش بسیاری داشتند و نیز افرادی همچون بازرگان در آن محدود و اکثریت آن شخصیت هایی همچون آیت الله خامنه ای و هاشمی بودند ولی در مجلس ششم عده ای از اصلاح طلبان مسأله دار با نظام و انقلاب دست به ساختار شکنی زدند.

 


توکلی در ادامه خاطر نشان کرد: نمایندگان دوره نخست مجلس هرگز به ذهن اشان خطور نمی کرد تا با سوء استفاده از جایگاه نمایندگی در مجلس و رانت، کسب پول و درآمد کنند درواقع مجلس نخست دارای اقلیتی قوی و اکثریتی متحد بود که به فراخور زمانه بسیار تاثیرگذار بود و تا امروز نیز به عنوان بهترین مجلس از آن یاد می شود ولی در مقابل آن مجلس ششم، سیاسی و سیاست‌کار بود و بنده معتقدم که تمامی نمایندگان اصلاح طلب آن دارای چنین شرایط و وضعیتی بودند.


 
نمایندگان باید به ساختار نظام احترام بگذارند
 
وی با بیان این که نمایندگان باید به ساختار نظام احترام بگذارند، تصریح کرد: در همه نظام های دموکراتیک دنیا مجلس به دلیل جلوگیری از تحصّن مردم برای رسیدن به خواسته های خود تشکیل می شود ولی وقتی نمایندگان مجلس دست به اقدام چنین کاری بزنند در واقع ساختار آن نظام را قبول ندارند و ساختار شکن محسوب می شوند بنابراین کسی که ساختار نظامی را قبول ندارد پس نمی تواند به عنوان نماینده و فردی قانون‌گذار باشد.


 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان اصلاح طلبان، گفت: اصلاح طلبان طیف وسیعی هستند که یک طرف آن را اهل شریعت، وفاداران به نظام و ولایت تشکیل می دهند و در سوی دیگر این طیف افراد سکولار، ضد شریعت و ولایت فقیه قرار دارند و حتی گاهی برخی از جریان های ضد انقلاب نیز خود را اصلاح طلب معرفی می کنند.


 
توکلی با بیان این که اختلاف بین اصولگرایان و اصلاح طلبان تاکتیکی است و نه اختلاف مبنایی، اظهار کرد: سکوت و عدم موضع گیری گروه متدین اصلاح طلب در مقابل اقدامات و رفتارهای نادرست و غیرمنطقی بخش غیر متدین آن از مشکلات اصولگرایان با اصلاح طلبان است که این سکوت نابجا سبب جسورتر شدن گروه ضد شریعت اصلاح طلب شده و از طرف دیگر این نگاه و تفکر به همه افراد در جریان اصلاح طلبان نسبت داده می شود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اصولگرایان بر عدالت و اصلاح طلبان بر آزادی تاکید دارند و همین به عنوان مهم ترین نقطه اختلافی این دو جریان سیاسی محسوب می شود البته در بین جریان اصولگرا نیز افراد فرصت طلبی وجود دارند که با سوءاستفاده از عنوان اصولگرایی و فقط برای دستیابی به بهره های شخصی خود به این جبهه می پیوندند.


 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصولگرایان در برابر رانت خواری ها، سوء استفاده ها و فرصت طلبی های داخلی موضع گیری و به طور جدی برخورد می کند و این به عنوان تفاوت عمده این دوجریان به شمار می رود به عنوان نمونه در برابر عملکرد و انحرافات رحیمی و نیز احمدی نژاد که در واقع او اصلاح طلب نبود و در اردوگاه اصولگرایان قرار داشت ولی با این وجود جریان اصول گرایی با آن برخورد و در مقابل آن ها ایستادگی کرد. 

 

ترجیح حضور اقلیت قوی اصلاح‌طلب بر اکثریت بی تاثیر اصولگرا در مجلس
 
توکلی خاطر نشان کرد: اگرچه در جبهه اصولگرایان هستم و ترجیح می دهم مجلس دهم اکثریت اصولگرا باشند ولی یک اقلیت قوی و تاثیرگذار اصلاح طلبان را بر عده ای نماینده بی تاثیر ترجیح می دهم چرا که چنین مجلسی شفافیت و کارآمدی لازم را ندارد.


 
وی درخصوص بهبود عملکرد اقتصادی دولت در مجلس دهم، اظهار کرد: نخستین و مهم ترین کار برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور، مبارزه با فساد است./844/202/ب1

ارسال نظرات