۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۱۸۶۰۶
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دشمن به دنبال شکل گیری مجلس خبرگان رهبری با ماهیت تسامح و تساهل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که استحاله نظام یعنی دشمن با نام ولایت ‌فقیه اشرافی‌گری، ثروت‌اندوزی، توسعه بدون عدالت و اسلام بدون محتوای اسلام را حاکم کند، گفت: دشمن به دنبال شکل گیری مجلس خبرگان رهبری با ماهیت تسامح و تساهل است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در همایش شوراهای امر به‌ معروف و نهی از منکر ادارات، نهادها و پایگاه‌های بسیج این استان، اظهار داشت: امیدواریم که در این ایام عید تا عید یعنی عید دهه ‌فجر و 22 بهمن‌ماه تا عید 7 اسفند بتوانیم این ایام و اعیاد را با فرهنگ فاطمی و عجین شدن با فرهنگ این بانوی مکرمه به خوبی و زیبایی پیوند دهیم.

 

وی با اشاره به این که زمانی عید واقعی خواهیم داشت که محتوی فرهنگ اهل بیت را در عرصه جامعه و زندگی‌مان حاکم کنیم و اگر چنین نباشد نه‌ تنها عید نداریم بلکه عزا خواهد بود، بیان داشت: زمانی که از اسلام ناب محمدی سخن گفته می‌شود منظور قرآن و عترت در کنار هم است.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: اگر بخواهیم از ذلت برخی امت‌های اسلامی که بدان گرفتار شده‌اند رمزگشایی کنیم می‌بینیم که از قرآن و عترت در کنار هم دور شده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که امروز به خود می‌بالیم که به برکت مدد الهی و انقلاب اسلامی ایران مروج اسلام ناب محمدی هستیم، افزود: از همه شوراهای امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌خواهم که معروف‌ها را گسترش داده و از منکرات جلوگیری کنند.

 

رییس ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که بزرگ‌ترین معروف‌ها در حال حاضر گسترش اسلام ناب محمدی است، ادامه داد: اگر بخواهیم منکر را در یک کلام بیان کنیم باید گفت همه پرچم‌هایی که برای مبارزه با این معروف یعنی اسلام ناب برافراشته شده‌اند منکرات امروز هستند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طبعا در آستانه آزمون بزرگی هستیم و آن انتخابات است که به عنوان یکی از معروف‌ها است.

 

وی علت طمع برخی به مجلس خبرگان را که سعی در نفوذ به آن دارند این گونه برشمرد: آن‌ها کسانی هستند که می‌خواهند این مجلس را حذف کنند نه برای این که ولایت‌فقیه نباشد، نظام نباشد و انقلاب نباشد بلکه برای این که همه اینها تنها در ظاهر باشند و در باطن امر این بیگانگان و زراندوزان باشند تصمیم نهایی را برای این کشور می‌گیرند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که استحاله نظام یعنی دشمن با نام ولایت‌فقیه اشرافی‌گری، ثروت‌اندوزی، توسعه بدون عدالت و اسلام بدون محتوای اسلام را حاکم کند، تأکید کرد: امروز دشمن می خواهد ولایت‌فقیه باشد اما با ماهیت تسامح و تساهل و این دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است که باید همگان نسبت به آن هوشیار باشند.

 

وی یکی دیگر از معروف‌ها را که از ارزش والایی نیز برخوردار است مقاومت معرفی کرد و گفت: رخت بربستن مقاومت از جامعه بزرگ ترین منکر و حضور آن از معروفات بزرگ قرآنی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که از دیگر معروف‌ها فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت، انواع حق و حقوق اسلامی در جامعه و حضور دائم مردم در مواقع حساس است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم معروف در جامعه زنده باشد باید مؤمنان در عرصه‌هایی که ولی‌ امر مسلمین، نظام و مصلحت‌ها جامعه و نظام لازم دارد حضور دائم داشته باشند.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که بی‌تفاوتی یکی از منکرهای بزرگ در جامعه است، تأکید کرد: به یقین یکی از معروف‌های مهم و شاخص در نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات است که سبب امید، تحول، نفس تازه به مردم و مسؤولان در جامعه می‌شود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: انتخابات می‌تواند اثرات خوب و زیادی داشته باشد اما اگر مطابق با فرهنگ غربی‌ها، نفع‌گرایی، اشرافی‌گری، دارای رنگ گروهی باشد سبب ایجاد بداخلاقی انتخاباتی و آسیب به نظام می‌شود.

 

وی با بیان این که باید ارزش‌ها را با صداقت به مردم انتقال داد، افزود: نباید با محو کردن حقیقت و غبارآلود کردن فضای جامعه مردم را فریب داد چراکه از آسیب‌های مهم است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به دخالت بیگانگان در فرآیند انتخابات ادامه داد: این که برخی چه کرده‌اند که این قدر رسانه‌های بیگانه از آن‌ها حمایت می‌کنند باید در پیشگاه خدا جواب‌گو باشند و چرا باید مردم ایران به لیست‌هایی که بیگانگان روی آن‌ها تأکید دارند رای بدهند.

 

وی خاطرنشان کرد: جهت‌ها همه یکی است و آن اسلام، ولایت ‌فقیه و ارزش‌های ناب اسلام است و اگر همه در این مسیر حرکت کنند دشمن نمی‌تواند به آن‌ها دل ببندد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با اشاره به این که از اول انقلاب تا الان کسانی که بد کرده‌اند و راه بد رفته‌اند به لطف خدا رسوا شده‌اند، تأکید کرد: باید مراقب معروف‌ها باشیم و اجازه ندهیم منکرات در جامعه رواج پیدا کنند تا شرمنده شهدا، امام شهدا و مهم‌تر از همه امام عصرمان نشویم./9457/202/ب1

ارسال نظرات