۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۱۸۶۸۶
در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران حضرت فاطمه معصومه؛

صحن صاحب‌الزمان حرم حضرت معصومه مسقف می‌شود/ راه‌اندازی سیستم جامع املاک و موقوفات در آستان مقدس قم

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) از مسقف شدن صحن صاحب الزمان(عج) در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران و مجاوران بانوی کریمه خبر داد و گفت: همچنین در راستای ساماندهی هر چه بهتر موقوفات آستان حضرت معصومه(س) به زودی سیستم جامع املاک و موقوفات آستان راه اندازی می شود.
حرم حضرت معصومه

جواد جهانگیر زاده، معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه آستان حضرت معصومه(س) در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران فاطمی، طرح های اجرایی زیادی را در آستان در دست انجام دارد، گفت: با توجه به کمبود فضاهای مسقف در حرم مطهر، مسقف کردن صحن صاحب الزمان(عج) در آستان در حال انجام است.

 

وی افزود: این مجموعه نزدیک به دو هزار و 500 متر مربع فضای روباز است که برای برگزاری مراسم حرم مطهر نیاز بود که سرپوشیده باشد به همین دلیل این فضا با سازه سبک و به صورت ثابت در حال اجرا است و در این سازه سعی شده که هم از نور طبیعی موجود در صحن استفاده شود و هم به جلوه بصری حرم مطهر خدشه وارد نشود.

 

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ترمیم و نگهداری مسجد امام خمینی(ره) در حال انجام است که این اثر مربوط به دوران صفویه است که با استفاده از هنرمندان مجرب کار مرمت آن انجام شده و قسمت پایینی آن نیز در ماه های آینده به دست مرمت‌گران تکمیل خواهد شد.

 

جهانگیر زاده ادامه داد: در حوزه املاک و موقوفات آستان هم فعالیت هایی انجام شده که با دستور تولیت آستانه و با توجه به نیاز های مجموعه دستور بازنگری و اصلاح آیین نامه املاک و موقوفات داده شده که در حال حاضر این آیین نامه با نظر کارشناسان حوزه املاک و کارشناسان حقوقی در حال انجام است.


وی اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه ای که در آستانه به موقوفات وجود دارد، بودجه ریزی موقوفاتی نیز در دستور کار قرار گرفته که بر اساس درآمدهای حاصله از موقوفات آستانه، طبق وقف نامه ها به نیات واقف عمل شده و سالانه گزارشی از این موقوفات ارائه می شود.

 

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) افزود: در راستای ساماندهی هر چه بهتر موقوفات آستانه سیستم جامع املاک و موقوفات آستانه به زودی راه اندازی می شود و امید است در پایان امسال این سیستم در آستانه استقرار یابد.

 

جهانگیر زاده تصریح کرد:کار مستند سازی پرونده های املاک انجام و اطلاعات این پرونده ها به سامانه وارد شده تا از این به بعد تمام کارهای به صورت مکانیزه باشد و در پاسخ گویی به مستأجران آستانه تأخیر صورت نگیرد.

 

وی یادآور شد: درخصوص دریافت اسناد مالکیت تک برگی نیز باید گفت که تاکنون نزدیک به 40 درصد املاک آستان، اسناد تک برگی خود را از سوی اداره کل اسناد و پی گیری های آستان دریافت کرده اند با تهیه آیین نامه املاک، تمامی واگذاری ها در حال حاضر از طریق مزایده انجام می‌شود تا هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته و به نیت واقفان نیز به درستی عمل شود./968/302/ب2

ارسال نظرات