۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۱۸۷۴۲
به مناسبت ایام فاطمیه؛

دومین دوره مسابقات تلاوت تقلیدی در جامعه الزهرا برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد تلاوت اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا (س) از برگزاری دومین دوره مسابقات تلاوت تقلیدی به مناسبت ایام فاطمیه در جامعة الزهرا(س) خبر داد.
قرآن

فاطمه پورباباامیری، مسؤول واحد تلاوت اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا (س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا(س) در کنار تحصیل طلاب وظیفه آموزش علوم قرآنی را در رشته‌های مختلف به طلاب خواهر بر عهده دارد، گفت: با توجه به اینکه متأسفانه امروز بیشتر آسیب های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از عدم انس با قرآن کریم است، اداره قرآن و عترت جامعة الزهرا(س) سعی دارد ضمن آموزش علوم قرآنی به طلاب زمینه گسترش این علوم آسمانی و آرامش بخش را در جامعه فراهم کند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در جامعه امروز در امر آموزش قرآن در مدرسه‌ و دانشگاه به نوجوانان و جوانان کوتاهی می‌شود، افزود: به همین دلیل لازم است که طلاب علوم دینی به‌ ویژه طلاب خواهر که به مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها اعزام می‌شوند با فرهنگ قرآنی و علوم قرآنی آشنا شوند در همین راستا واحد تلاوت سعی می‌کند با برگزاری دوره آموزشی و مسابقات قرآنی مهارت های طلاب و مبلغان را تقویت کند.

 

مسؤول واحد تلاوت اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا (س) با بیان اینکه ختم روزانه قرآن در اتوبوس و در مسیر خانه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره قرآن و حدیث برای انس بیشتر طلاب و خواهران با قرآن کریم است، تصریح کرد: در راستای گسترش فرهنگ درست خوانی قرآن با صورت و لحن جامعة الزهرا(س) اقدام به برگزاری دومین دوره مسابقات تلاوت تقلیدی کرده است.

 

خانم پورباباامیری ادامه داد: این دوره از مسابقات در دو گروه طلاب و اساتید جامعة الزهرا (س) و در دو بخش تلاوت سوره حشر استاد عبدالباسط آیات 21 تا 23 و استاد منشاوی آیات 22 تا 24 برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: علاقه‌مندان به تلاوت کلام وحی می توانند جهت ثبت نام به دارالقرآن سیدالشهدا مراجعه کرده و یا با شماره 32112355 تماس بگیرند.

 

خانم پورباباامیری با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در این دوره از مسابقات تلاوت تا 20 اسفند ماه است، یادآور شد: زمان برگزاری مسابقه 28 فروردین 95 خواهد بود و به برگزیدگان در این مسابقات جوایزی نفیس از جمله کمک هزینه سفر به اماکن مقدس هدیه خواهد شد و همچنین از طرف جامعة الزهرا(س) به شرکت کنندگان در این مسابقه گواهی پایان دوره اعطا می شود./968/302/ب2

ارسال نظرات