۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۱۸۸۹۷
امام جمعه ارومیه:

کاندیداها در صورت راهیابی به مجلس خلف وعده نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: وعده های کاندیداها در ذهن ملت ثبت شده است، مردم باید بعد از انتخابات از نمایندگانشان این وعده ها را طلب کنند تا خلاف دین در مملکت ما نهادینه نشود.
نماز جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مسأله انتخابات، گفت: بحمدالله با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت ملت، امروز حادثه عظیمی در حال شکل گیری است.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از ملت بصیر و موقعیت شناس اظهار داشت: ملت ایران با حضور خود از ساعات اولیه رای گیری در انتخابات، اثبات کردند که بصیرت خود را از دست نداده و از منویات مقام معظم رهبری و امام راحل دست نکشیده اند.

 

خطیب جمعه ارومیه با تشکر از کاندیداها و حامیانشان که ادب و اخلاق اسلامی را رعایت کردند، افزود: گلایه ای از طرف خودم و ملت از کسانی که بی ادبی و بی تربیتی را در سخنانشان نهادینه کرده اند، دارم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه توهین و بی تربیتی شایسته جامعه اسلامی نیست، گفت: انسان نباید به هر وسیله جایگاهی را به دست آورد.

 

وی تصریح کرد: کسانی که بی اخلاقی و تخریب شخصیت کرده اند، باید استغفار کرده و از ملت عذرخواهی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به وعده های کاندیداها، گفت: وعده های کاندیداها در ذهن ملت ثبت شده است، مردم باید بعد از انتخابات از نمایندگانشان این وعده ها را طلب کنند تا خلاف دین در مملکت ما نهادینه نشود.

 

وی با بیان اینکه سخن گفتن باید از روی حساب و کتاب باشد، اذعان داشت: نامزدها نباید جماعت را احمق فرض کرده و خلف وعده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: تا به امروز فضای مملکت صحنه رقابت بود و از فردا باید صحنه رفاقت باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: چه کسانی که رای بیاورند و چه کسانی که رای نیاورند، نباید اوضاع مملکت را متشنج کنند و این برای جماعت قابل قبول نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی از کاندیداها بعد از پیروزی جشن و پایکوبی می کنند، گفت: اولا در ایام فاطمیه قرار گرفته ایم و در ثانی کسانی که اینگونه می کنند، در تدین دچار مشکل هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: جشن و پای کوبی صحیح نیست و جامعه این را قبول نمی کند.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرازی از صحیفه سجادیه و مقدرات تعیین شده الهی برای هر فرد گفت: کاندیدای انتخاب نشده باید ناراحتی را کنار گذاشته و در نظر بگیرند که وظیفه شان در فرهنگ دینی چیست؟

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: وظیفه ی تمامی کاندیداهای منتخب این است که با اتحاد و برادری برای حل مشکلات مملکت بکوشند و در بین ملت اختلاف ایجاد نکنند./936/201/ب1

ارسال نظرات