۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۱۸۹۰۱
آیت الله علم الهدی:

تکلیف مداری عامل اصلی مشارکت گسترده مردم در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس پس از شرکت در انتخابات ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی، گفت: اگر دین و شرع و اسلام نبود، مردم تا این اندازه در انتخابات شرکت نمی کردند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز با حضور در شعبه اخذ رأی واقع در رواق کوثر بارگاه منور رضوی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

 

وی پس از انداختن رأی خود به صندوق، در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن ابراز خرسندی از حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق های رأی، گفت: پافشاری مردم در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و ایستادگی آن ها در پای ستون خیمه نظام که ولایت فقیه می‌باشد، عامل اصلی این حضور گسترده است.

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که «حمایت مردم از نظام، باید همواره به عنوان عامل مؤثر مشارکت آن ها در انتخابات، مدنظر منتخبان قرار گیرد»، افزود: افرادی که انتخاب می شوند، باید بدانند کسانی آن ها را برگزیده اند که به عشق اسلام و ولایت پای صندوق ها آمده اند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مسأله «تعیین سرنوشت» عامل مهمی در این حضور گسترده مردم بوده است اما مهم تر از آن، تکلیف مداری مردم است. اگر دین و شرع و اسلام نبود، مردم تا این اندازه در انتخابات شرکت نمی کردند بنابراین نمایندگان مجلس آینده نیز باید همین ملاک را در تمام فعالیت های 4 ساله خود رعایت کنند.

 

وی در تبیین پیام حضور گسترده مردم برای استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: با گذشت 37 سال از انقلاب، هیجان مردم در وظیفه شناسی دینی آن ها به مراتب از روز اول پیروزی انقلاب قوی تر است و در دوره اول مجلس شورای اسلامی هم چنین استقبالی را از انتخابات شاهد نبودیم پس مردم امروز بیشتر پای نظام خود ایستاده اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: کسانی که می خواستند در این 37 سال به نظام ضربه بزنند اما نتوانستند، بدانند که پس از این به طریق اولی نخواهند توانست./820/202/ب1

ارسال نظرات