۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۱۸۹۰۵
امام جمعه موقت کاشان:

مردم نیازمند مجلسی در مسیر اهداف انقلاب و نظام هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت:‌ دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف استفاده می کند تا مردم را مقابل یکدیگر قرار داده تا دشمن اصلی را فراموش کنند، بنابراین مردم نیازمند مجلسی نمونه و الگو و در مسیر اهداف انقلاب و نظام هستند.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم نجف آباد گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مردمی محبت آفرین و وحدت آفرین است و این درس بزرگی برای همه مسؤولان نظام است تا سخنان آنها نیز برمحور وحدت و محبت باشد.

 

به گفته وی، رهبر معظم انقلاب، زمانی که برای مردم یک منطقه سخنرانی می کند تجلیل واقعی می‌کند به طوری که نسبت به مردم آن منطقه مهر و محبت ایجاد می شود.

 

حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار با اشاره به این که 7 اسفند روز عید انتخابات است گفت: رهبر معظم انقلاب می فرماید، روز جمعه مردم دنیا مشاهده خواهد کرد چگونه مردم ایران مشتاقانه به سوی انجام وظیفه و احقاق حق حرکت می‌کنند.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات را هم حق و هم وظیفه اعلام کرد یاد آور شد: شرکت در انتخابات هم وظیفه و هم حق است و کسی نمی تواند مانع رای دادن و یا کسی را مجبور به رای دادن کند، بنابراین مسؤولان باید زمینه را فراهم کنند تا مردم بتوانند آزادانه به حق خود برسند.

 

امام جمعه موقت کاشان افزود: حق دو پهلو است به این صورت که افراد هم می توانند از حق خود استفاده کنند و هم استفاده نکنند و حق تنها در ارتباط با منافع شخصی کاربرد دارد اما جایی که بحث منافع شخصی نیست و جایی که پای دین و انقلاب و نظام از جمله انتخابات در کار است منافع شخصی نیست و باید از حق خود برای انجام به وظیفه خود عمل کرد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین با اشاره به مسأله شرعی و فقهی حضور بانوان در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات و رای دادن تکلیفی است که برعهده مردان وزنان است، بنابراین حضور بانوان در انتخابات به دلیل این که واجب شرعی است اجازه شوهر لازم نیست، چرا که انجام واجبات، اذن و اجازه شوهر را لازم ندارد.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه، رهبر معظم انقلاب را دیده بان نظام دانست و افزود: معظم له تمامی حرکات دشمن را زیر نظر دارد و  هرجا خطری متوجه انقلاب و اسلام باشد تذکر داده و برخورده کرده است.

 

وی دشمن شناسی را مورد تأکید رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: دشمن در تقسیم بندی های خود در آستانه انتخابات مردم را به دو گروه طرفدار مجلس دولتی و طرف دار مجلس ضد دولتی تقسیم کرده است و معتقد است یک گروه از مردم ایران دوست دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که ضد دولت باشند و یک گروه دیگر نیز دوست دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که طرف دولت باشند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب فرمود، از ابتدی انقلاب تا کنون دشمن در تقسیم بندی خود مردم را به دو گروه، میانه رو و تند رو تقسم بندی کرده است و از افراد میانه رو به عنوان سازش کار و تندرو را  افرادی حزب اللهی هایی که راه انقلاب را می روند و بر اصول و ارزش های انقلاب تأکید دارند معرفی کرده است.

 

وی با بیان این که برخی از افراد سیاسی و خواص در انتخابات، افرادی را که پایبند به ارزش ها و انقلاب هستند تندرو معرفی می کنند، گفت: رهبری می فرماید هوشیار باشید دو گروه کردن مردم کار دشمن است در حالیکه در اسلام تندرو و میانه رو وجود ندارد.

 

امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید حرف هایی را که دشمن می زند آن را برای مردم به کار نبرید که این اقدام ترویج فرهنگ دشمن است.

 

به گفته وی، دشمن اعتراف کرده است هر نقشه ای که طراحی می کنیم، رهبر معظم انقلاب با یک سخنرانی همه نقشه های طراحی شده ما را نقش بر آب می کند.

 

رهبر معظم انقلاب علمدار انقلاب است

حجت اسلام اسلامی تبار در ادامه از رهبر معظم انقلاب به عنوان عباس انقلاب نام برد و با اشاره به این که،  قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس در انقلاب حسینی نگهبان خیمه حسینی بود و دشمن جرأت نزدیک شدن به خیمه های امام حسین(ع) را نداشت، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز عباس انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب با دیدگانی باز از خمیه انقلاب حفاظت می کند و نگهبان بیداری است و هرکجا دشمن قصد نفوذ داشته است رهبر معظم انقلاب به دشمن هشدارداده و دشمن را وادار به عقب نشینی کرده است.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر قدردانی از انقلاب و رهبری از خواص خواست، کاری نکنند که رهبری آزرده خاطر شود چرا که باید قدر نعمت ولایت را که نعمت الهی است دانست.

 

ملت ایران نه طرفدار مجلس دولتی و نه طرفدار مجلس ضد دولتی است

امام جمعه موقت کاشان یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب فرمود، ملت ایران نه طرف دار مجلس دولتی و نه طرف دار مجلس ضد دولتی است بلکه ملت ایران مجلسی را که وظیفه شناس، مومن و متدین، انقلابی و شجاع و مرعوب آمریکا و استکبار نباشد و مسیر رشد آن در مسیر رفع گرفتاری های مردم و و طرفدار پیشرفت علمی و اقتصادی و فرهنگی کشور باشد.

 

به گفته وی، دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف استفاده می کند تا مردم را مقابل یکدیگر قرار داده تا دشمن اصلی را فراموش کنند، بنابراین مردم نیازمند مجلسی نمونه و الگو و در مسیر اهداف انقلاب و نظام را می خواهد تا بتواند در مقابل زیاده خواهی ها و طمع ورزی دشمن مقاومت کند و مرعوب دشمن نباشد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار امیدواری کرد، انتخابات 7 اسفند ماه امسال یکی از بهترین انتخابات و دشمن شکن ترین انتخابات باشد و نتایج آن به صلاح اسلام و نظام و ولایت باشد./1307/201/ب1

ارسال نظرات