۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۱۸۹۲۳
امام جمعه موقت همدان تأکید کرد؛

ضرورت حضور آحاد مردم در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه همدان گفت: با توجه به شرایط حساس منطقه و به ویژه کشور اسلامی ایران همه افرادی که توان و شرایط حضور در انتخابات را دارند لازم است که در سرنوشت کشور سهیم باشند.
صندوق هاي رأي انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری امام جمعه موقت همدان در نماز جمعه همدان با اشاره به اهمیت حضور مردم در عرصه انتخابات ابراز داشت: با توجه به شرایط حساس منطقه و به ویژه کشور اسلامی ایران همه افرادی که توان و شرایط حضور در انتخابات را دارند لازم است که در سرنوشت کشور سهیم باشند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مشکلات زیادی اعم از بیکاری و ازدواج در کشور وجود دارد اما با تمام این اوصاف نباید گذاشت که دشمن در از بین بردن امنیت کشور موفق باشد چرا که دشمن در کمین برای ضربه زدن به کشور است.

 

استاد حوزه علمیه همدان به اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی در مرزها اشاره کرد و افزود: قدرت نظامی و توان دفاعی کشور اجازه هیچ نوع حرکتی را به دشمن نمی دهد و همه این توان به برکت پشتیبانی مردم است و اگر این مسأله نباشد ایران نیز به بلای کشورهای منطقه دچار خواهد شد.

 

وی داشتن اخلاق انتخاباتی را امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب برای بقای نظام و انقلاب نسبت به اهمیت حضور مردم تأکید می کنند و این اهمیت حضور مردم در انتخابات را به ما گوشزد می کند.

 

امام جمعه موقت همدان به ایام فاطمیه و ضرورت تبیین شخصیت حضرت زهرا در این ایام اشاره کرد و گفت: ملاک و میزان سنجش اعمال در روز قیامت محبت افراد نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) است.

 

 

وی در ادامه داشتن چند فضیلت در دنیا را برای انسان فضیلت برشمرد و گفت: نخست انسان باید در دنیا محسن باشد یعنی در راه خدا احسان نماید و این امر سبب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود.

 

استاد حوزه علمیه همدان دنیا را سرای آلودگی و هوای نفس توصیف کرد و گفت: انسان باید در زندگی توجه کند که در مسیر لغزش قرار نگیرد چرا که اگر فطرت انسان آلوده شود به چیزی به غیر از توبه قابل پاک شدن نیست.

 

امام جمعه موقت همدان حق الناس را از موارد استثنای توبه عنوان کرد و گفت: حق الناس از جمله اموری است که با توبه پاک نمی شود، فقط با ادای دین به صاحب حق و رضایت او بخشیده می شود./979/201/ب1

ارسال نظرات