۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۱۸۹۵۳
در یک اقدام ابتکاری برای نخستین بار صورت گرفت؛

اعزام 20 کاروان در قالب 600 نفر از شهر قم به کربلا

خبرگزاری رسا - برای نخستین بار و با هدف ترویج فرهنگ زیارت و اعزام مشتاقان حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عتبات عالیات، 20 کاروان در قالب 600 نفر از شهر مقدس قم عازم عراق شدند و روز گذشته به زیارت حرم سیدالشهدا(ع) در کربلای معلا رفتند و شماری از مدیران، روحانیون و مداحان این کاروان ها با نماینده بعثهِ مقام معظم رهبری نیز دیدار و گفت وگو کردند.
مراسم در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در دیدار روحانیان، مدیران و مداحان کاروان 600 نفری حضرت زهرا(س) شهر قم اظهار داشت: حرکت جمعی کاروان حضرت زهرا(س) می تواند به عنوان الگویی برای دیگر کاروان‌ها و هیأت‌های حسینی قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر این‌که برنامه‌ریزی برای تک تک لحظات حضور زائران در عتبات عالیات از اهمیت بسزایی برخودار است، خاطرنشان کرد: قالب و محتوای هر برنامه فرهنگی مورد اهمیت است، هر چه قالب جذاب‌تر باشد و محتوا از غنای بیشتری برخوردار باشد، مخاطبان بهره بیشتری دریافت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) گفت: آن حضرت می فرمایند؛ در طول زندگی انسان، از سوی خداوند متعال نسیم‌های رحمتی می وزد که زودگذرند که باید خود را در مسیر این نسیم‌ها قرار دهیم.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق ادامه داد: سفر به عتبات عالیات نیز فرصتی طلایی است که باید نهایت بهره معنوی را از این فرصت داشته باشیم، نباید چنین سفرهایی عادی و در روزمرگی‌های زمانه اهمیت خود را از دست بدهد.

 

وی تصریح کرد: زمانی احساس غبن نخواهیم کرد که از تک تک لحظات این سفر معنوی نهایت بهره را داشته باشیم، از این رو رسالت روحانیان و مداحان کاروان های زیارتی در ارتقای سطح فکری، معرفتی و بصیرتی زائران بیش از پیش حائز اهمیت است.

 

گفتنی است، 20 کاروان متشکل از 600 زائر از شهر مقدس قم با عنوان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به صورت همزمان وارد عتبات عالیات عراق شده‌اند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات