۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۳۱۸۹۹۲

آغاز شمارش آرا در 8 حوزه انتخابیه آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از پایان رای گیری در 8 حوزه انتخابیه استان خبر داد و گفت: رای گیری در 5 حوزه دیگر هنوز ادامه دارد.
اطلاعيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق اعلام فرمانداران، رای گیری در حوزه های انتخابیه ملکان، هشترود و چاراویماق، ورزقان، بناب، اهر و هریس، شبستر، سراب، کلیبر و خداآفرین و هوراند به پایان رسیده است.

 

وی افزود: شعب اخذ رای در این حوزه ها بعد از رای گیری از تمام افراد حاضر در شعبه، بلافاصله کار شمارش آرا را آغاز کرده اند، ضمن این‌که کار رای گیری در 5 حوزه دیگر شامل تبریز و اسکو و آذرشهر، مرند و جلفا، مراغه و عجب شیر، میانه، بستان آباد تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت.

 

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال مردم استان از انتخابات هفتم اسفند، از کمبود تعرفه در برخی از شعب اخذ رای استان به دلیل حضور بیش از حد تصور مردم خبر داد و گفت: تعرفه‌های مورد نیاز این شعب در اسرع وقت از شعب دیگر تامین می‌شود.

 

شبستری با اشاره به استقرار تعدادی از شعب اخذ رای در مدارس و این که بسیاری از عوامل انتخابات از معلمان و فرهنگیان هستند، گفت: با توجه به این که شمارش آرا در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر زمان‌بر است از این رو کلیه مدارس این حوزه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر فردا شنبه تعطیل خواهند بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خوشبختانه آرامش در فضای انتخاباتی استان حاکم بوده است، تصریح کرد: شاهد رقابت سالم در تمام حوزه‌های انتخابیه بودیم و در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین تخلف انتخاباتی در آذربایجان شرقی گزارش شده است.

 

شبستری با بیان این که هیچ گزارشی مبنی بر تخلف مشهود و تاثیرگذار در روند رای‌گیری به ستاد انتخابات استان نرسیده است، افزود: مواردی از خرید و فروش آرا و تطمیع افراد در برخی شعب گزارش شده است که در مجموع تاثیری در روند انتخابات نداشته و بسیاری از این گزارش‌ها نیز صحت نداشته و صرفا بر اساس حدس و گمان بوده است.

 

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: تخلف انتخاباتی باید مستند باشد و در صورتی که ثابت شود به صورت سازمان‌دهی شده تخلفی صورت می‌گیرد قطعا دستگاه قضایی با آن برخورد خواهد کرد.

 

وی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز نیز گفت: حضور مردم در شعب اخذ رای استان از ساعت 16 به نحو چشمگیری افزایش یافته و بر این اساس پیش بینی می شود مشارکت مردم استان بیش از 50 درصد باشد./935/101/ب1

ارسال نظرات