۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۳۱۸۹۹۶

میزان مشارکت مردم مازندران به بیش از 73 درصد رسید

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران با اشاره به پایان زمان اخذ آراء در استان، از مشارکت بیش از 73 درصدی مردم استان تا این لحظه خبر داد.
استاندار مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ربیع فلاح، استاندار مازندران دقایقی قبل در جمع خبرنگاران با بیان این که زمان قانونی اخذ آراء در استان ساعت 22 امشب به پایان رسید، گفت: تاکنون بر اساس آمار به دست آمده میزان مشارکت مردم در انتخابات بیش از 73 درصد بوده است.

 

وی با بیان این که تعداد واجدین شرایط انتخابات در مازندران دو میلیون 235 هزار نفر است، افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و 600 نفر از مردم استان در این انتخابات شرکت کردند.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که رأی گیری در برخی شعب اخذ رأی در استان همچنان به دلیل ازدیاد جمعیت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: علیرغم این که زمان اخذ رأی دو بار تمدید شد اما به دلیل ازدحام و حضور گسترده مردم مراحل رأی گیری همچنان در بسیاری از شعبه های اخذ رأی استان ادامه دارد.

 

وی با بیان این که حضور امروز ملت ایران در پای صندوق های رأی بی نظیر بوده است، تصریح کرد: هر گاه نظام و انقلاب نیاز به حضور مجاهدانه، صبورانه و انقلابی این ملت داشت مردم کشورمان نیز با همه توان در صحنه حاضر شدند.

 

فلاح با بیان این که ملت بزرگ ایران امروز با این خلق حماسه خودشان بار دیگر پشتیبانی خود را از انقلاب، نظام و رهبری ثابت کردند، خاطرنشان کرد: این حضور حداکثری در تصمیم گیری های نظام بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که امروز ملت بزرگ ایران حماسه ای خلق کردند که همه دنیا را به حیرت وا داشت، بیان داشت: به حتم این حضور انقلاب و نظام را بیمه خواهد کرد.

 

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بر اساس تصمیم گیری های صورت گرفته از آخرین نفر حاضر در شعب اخذ رأی مراحل رأی گیری انجام خواهد شد، تصریح کرد: هیچ منعی برای این افراد برای رأی دادن وجود ندارد.

 

استاندار مازندران با بیان این که پس از پایان اخذ آراء از مردم کار شمارش آغاز با بسته شدن شعبات اخذ رأی آغاز خواهد شد، گفت: به حتم میزان مشارکت مردم در ارائه آمار پایانی بسیار بیشتر از 72 درصد خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که مراحل شمارش آراء مأخوذه طبق قانون و معیارهای موجود از سوی حاضرین در شعبات اخذ رأی انجام می شود، بیان داشت: پس از شمارش آراء و تجمیع آن به حوزه های انتخابیه اعلام خواهد شد.

 

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که حضور مردم مازندران برای تعیین سرنوشت خود بی سابقه بوده است، افزود: در یکی از شهرهای استان میزان مشارکت بیش از 95/3 درصد بود.

 

فلاح همچنین ادامه داد: میزان مشارکت در 11 شهر مازندران بیش از 70 درصد و در شش شهر نیز بین 80 تا 90 درصد بوده است.

 

وی با بیان این که مردم مازندران با این حضور حداکثری خود بار دیگر حماسه پیروزی سال 92 را تکرار کردند، گفت: کار شمارش آراء در شعبات آغاز شد و با همکاری فرمانداری ها، اعضای هیأت های اجرایی و نظارت ادامه دارد و امیدواریم تا صبح فردا آمار نهایی اعلام شود.

 

استاندار مازندران با بیان این که در زمان برگزاری انتخابات مسائل امنیتی خاصی نداشتیم، گفت: خوشبختانه دهمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را با نظم و آرامش و امنیت کامل برگزار شد./950/202/ب1

ارسال نظرات