۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۰۲۴
از ابتدای امسال؛

ثبت 96 وقف جدید در زاهدان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان با بیان اینکه فرهنگ وقف در مناطق مختلف سیستان وبلوچستان رشد چشمگیری داشته است، گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون، 96 وقف جدید به ارزش بیش از 42 میلیارد ریال در حوزه شهرستان زاهدان ثبت شده است.
ranayi

حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون، 96 وقف جدید به ارزش تقریبی بیش از 42 میلیارد ریال در حوزه شهرستان زاهدان ثبت شده است.


وی با بیان اینکه حوزه اوقاف زاهدان شامل شهرستان‌های سراوان، خاش، مهرستان، نصرت‌آباد و میرجاوه نیز می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 990 وقف در این حوزه به ثبت رسیده است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان اظهار کرد: مهم‌ترین موقوفات ثبت شده در حوزه زاهدان شامل وقف 4 مغازه به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، وقف یک منزل در زاهدان برای مسجد امام رضا(ع) و همچنین 6 وقف در سراوان از سوی امام جمعه این شهرستان به ارزش 3 میلیارد ریال است.


وی بیان کرد: وقف کارکردهای بی‌شماری دارد و اگر مطابق با نیازهای جامعه صورت گیرد، می‌تواند جامعه را از فقر و تنگدستی نجات دهد و در رشد و پویایی آن جامعه بسیار تأثیرگذار باشد.


حجت‌الاسلام رعنایی با بیان اینکه وقف، صدقه جاریه‌ای است که انسان را به مقامات بالاتر می‌برد، عنوان کرد: باید این فرهنگ را به درستی در جامعه ترویج کرد و به مردم شناساند تا بتوان از ثمرات ارزشمند آن بهره‌مند شد./831/303/ب1

ارسال نظرات