۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۱۹۰۵۷
رییس ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران:

شمارش آرا در 28 حوزه انتخابیه پایان یافت/ نتایج رسمی انتخابات خبرگان بزودی اعلام می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات کشور گفت: کار شمارش آرا پس از پایان رای گیری با حضور ناظران شورای نگهبان آغاز شده و تا کنون وضعیت شمارش آرا در انتخابات در همین دوره انتخابات مجلس در 28 حوزه پایان یافته است.
مقيمي معاون سياسي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مقیمی رییس ستاد انتخابات، در جمع خبرنگاران گفت: کار شمارش آرا پس از پایان رای گیری با حضور ناظران شورای نگهبان آغاز شده و تا کنون وضعیت شمارش آرا در انتخابات در همین دوره انتخابات مجلس در 28 حوزه پایان یافته است.

 

وی افزود: در 21 حوزه انتخابیه که نمایندگان آنها یک نفر بوده است نتایج اعلام شده و در 7 حوزه نیز که تعداد نمایندگان بیش از دو نفر بوده است به مرحله دوم کشیده شده است.

 

رییس ستاد انتخابات کشور، در خصوص اینکه چرا تا کنون روند شمارش آرا به کندی پیش رفته است عنوان کرد: به دلیل اینکه دو انتخابات همزمان برگزار شده است و مدت زمان طولانی‌تری برای شمارش و نتایج آرا پیش‌بینی می‌شود، اما بعد از این از حوزه‌های انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی آمار بیشتری از حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود.

 

مقیمی در خصوص آمار و نتیجه شمارش آرا مجلس خبرگان، اظهار داشت: چون مجلس خبرگان و کاندیداها متعلق به مرکز دارای حوزه‌های مختلف هستند یعنی 31 استان اصلی باید کار شمارش خود را در شهرهای کوچکتر به پایان برسانند و سپس آمار استانها به تفکیک اعلام شود بنابراین روند اعلام نتایج مجلس خبرگان اندکی طولانی است، اگر چه کار در شهرهای کوچک به خوبی پیش رفته و نتایج خبرگان در آن به زودی اعلام می‌شود.

 

وی افزود: در انتخابات گذشته که تنها یک انتخابات برگزار شده است بررسی نتایج به 3 روز زمان نیاز داشت در این انتخابات که دو انتخابات بزرگ برگزار می‌شود تلاش می‌کنیم که نتایج هر دو حوزه انتخابیه بزدوی اعلام شود.

 

رییس ستاد انتخابات کشور در خصوص آمار کلان شهرهایی که تا کنون انتخابات آنها به دور دوم کشیده شده است چه زمان اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول کنترل‌های نهایی هستیم تا آمار نهایی پس از نظر شورای نگهبان اعلام شود و امیدواریم که نظر نهایی را تا چند ساعت دیگر اعلام کنیم./807/پ202/ج

ارسال نظرات