۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۳۱۹۱۷۱
با حضور اساتید مرکز طبع و نشر قرآن کریم صورت می‌گیرد؛

برگزاری نشست تخصصی رسم و ضبط کوتاه قرآنی در حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) از برگزاری نشست علمی و تخصصی رسم و ضبط کوتاه قرآنی در حرم حضرت معصومه(س) خبرداد.
قرآن کريم قرآن کريم

حجت الاسلام مشرف، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه متأسفانه امروزه به دلیل تبلیغات سوء دشمنان، نسل جوان از فرهنگ قرآنی و علوم قرآنی غفلت کرده‌اند و آنچنان که باید به فنون تخصصی علوم قرآن آشنا نیستند، گفت: در همین راستا ضروری شده که در دوره های آموزشی مختلف علوم و فنون قرآنی به نسل جوان و به‌خصوص کسانی که مشغول تدریس علوم قرآنی به صورت تخصصی به دیگران هستند، برگزار شود.

 

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) افزود: با توجه به اینکه مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) یکی از مهم‌ترین نهادها در سطح کشور برای ترویج علوم قرآنی به صورت تخصصی بوده و همچنین رسالت اصلی آن نشر قرآن و معارف قرآنی و حدیثی به صورت تخصصی است اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی و نشست علمی برای مربیان قرآن کریم کرده است.

 

وی با بیان اینکه نشست علمی رسم و ضبط مصحف با حضور اساتید مرکز طبع و نشر قرآن کریم عصر فردا در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود، تصریح کرد: ارائه دهنده این نشست استاد مهدی سیف است.

 

حجت الاسلام مشرف با تاکید براینکه این نشست یک نشست علمی است، گفت: در این نشست 150 نفر از اساتید قرآنی مبحث مبانی رسم و ضبط کم علامت را بررسی و نقد می کنند و پاسخ های لازم به پرسش های مخاطبان ارائه می شود.

 

وی افزود: این نشست علمی یکشنبه نهم اسفند ماه از ساعت 15 در سالن امام خامنه ای حرم مطهر واقع در صحن صاحب الزمان (عج) برگزار می شود.

 

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) ادامه داد: امید است با برگزاری این کارگاه یکی از فنون و تخصص های علوم قرآنی به صورت ریشه‌ای به مربیان قرآن منتقل شود تا آن‌ها بتوانند این فن را به درستی به مخاطبان و قرآن آموزان خود منتقل کنند.

 

حجت الاسلام مشرف یادآور شد: در این کلاس مربیان قرآن حرم حضرت معصومه(س) حضور دارند و هدف از برگزاری این دوره گسترش تخصص و فنون علوم قرآنی در سطح قرآن آموزان به‌ ویژه قرآن آموزان شهر قم و به صورت اختصاصی افرادی است که در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) مشغول فرا گیری علوم قرآنی هستند./968/302/ب2

ارسال نظرات