۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۲۳۱
از اول تا سیزدهم اسفند؛

آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: آزمون شفاهی و کتبی مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از اول تا سیزدهم اسفندماه در این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سهرابي- مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار کرد: آزمون شفاهی مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، در شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی از ابتدای اسفندماه آغاز شده و تا دوازدهم این ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: آزمون‌های شفاهی مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در استان با عاملیت روحانیان و مربیان قرآنی مجری طرح در محل امامزاده‌ها، بقاع متبرک و کلاس‌های محل اجرای طرح در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام سهرابی بابیان اینکه آزمون کتبی این طرح نیز روز پنج‌شنبه، سیزدهم اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: آزمون کتبی و پایانی مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی در هفت حوزه اصلی و 15 حوزه فرعی شهرستان‌های هشت‌گانه استان برگزار خواهد شد.

 

وی در مورد هفت مکان اصلی محل برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی، اظهار کرد: این آزمون در بجنورد در محل حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع)، شیروان در مصلای نماز جمعه، اسفراین در مهدیه، گرمه در آستان مقدس امامزاده فخرالدین (ع) ایور، جاجرم در حسینیه انقلاب، فاروج در مهدیه و در شهرستان مانه و سملقان نیز در محل آستان مقدس امامزاده محمد (ع) دلاور برگزار می‌شود.

 

این مسؤول بابیان اینکه آزمون پایانی مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم نهاد اوقاف و امور خیریه در قالب رشته‌های حفظ ترتیبی و موضوعی برگزار می‌شود، ادامه داد: در آزمون امسال مانند سال‌های گذشته هفت رشته حفظ ترتیبی و در مجموع 11 عنوان رشته ارزیابی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به رشته‌ها و منابع آزمون عنوان کرد: آزمون مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی در رشته حفظ جزء 30، جزء 30 و یک، جزء 30، یک و دو، حفظ پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل، حفظ 150 موضوع، حفظ 300 موضوع و حفظ مسافران آسمان با 120 موضوع برگزار می‌شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه افزود: امسال و در مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی، در مجموع چهار هزار و 500 قرآن آموز شرکت دارند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته و طی مراحل چهارگانه اجرای این طرح ملی، بیش از 13 هزار قرآن آموز و حافظ قرآن در استان تربیت شده و در آزمون شرکت کرده‌اند، یادآور شد: سهمیه خراسان شمالی در این طرح 14 هزار نفر در نظر گرفته شده بود که اکنون تقریباً با طور کامل محقق شده است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با یادآوری اینکه طرح تریپت حافظان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از چهار سال پیش در راستای اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب‌های فرهنگی آغاز شد، افزود: بر اساس این طرح می‌بایست سازمان اوقاف کشور با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌های مختلف 10 میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

 

وی بابیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق این هدف در گام نخست برنامه‌ای چهار ساله تدوین کرد و قرار شد در طول این چهار سال یک‌میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود، خاطرنشان کرد: در این برنامه سهمیه خراسان شمالی تربیت 14 هزار حافظ قرآن در نظر گرفته شده که با مشارکت و همت قرآن آموزان و روحانیان و مربیان قرآنی اکنون تقریباً به‌طور کامل محقق شده است./9314/202/ب1

ارسال نظرات