۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۲۶۱
آیت‌الله سلیمانی:

وحدت بین شیعه و سنی ریشه در اعتقادات دینی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان زاهدان با بیان اینکه وحدت ستون دین است، گفت: وحدت بین دو مذهب تشیع و تسنن ریشه در اعتقادات دینی دارد.
سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان امروز(9 اسفند) در همایش وحدت علما و روحانیان تشیع و تسنن بیان داشت: علما و روحانیان تشیع و تسنن موظف هستند که به دنبال وحدت اصولی، اعتقادی و شرعی بروند که برپایه حبل الله باشد.


وی با تاکید بر اینکه علما و روحانیان تشیع و تسنن باید بصیرت زمانی داشته باشند، افزود: شناخت توطئه و ترفندها دشمنان به درس اخلاق علما و روحانیان تشیع و تسنن تبدیل شود.


امام جمعه زاهدان با طرح سوالی که آیا وحدت به عنوان یک اصل اعتقادی است یا برای ما یک ابزار تاکتیکی است، خاطرنشان کرد: اهل تشیع با برادران اهل تسنن وحدت تاکتیکی ندارند بلکه وحدت در بین دو مذهب از اصول دین است زیرا که قرآن ما را به آن دعوت کرده است.


آیت الله سلیمانی، وحدت ستون دین اسلام دانست و بیان داشت: نباید وحدت ما فقط به حد و اندازه حفظ منافع مشترک باشد، اگر ما با هم متحد نباشیم چگونه می توانیم در برابر آیات مربوط به وحدت سربلند کنیم و جوابگو باشیم.


وی رسالت علما و روحانیان در ایجاد وحدت و همدلی بسیار سنگین برشمرد، افزود: چگونه می توانیم مشترکات خودمان را نادیده بگیریم و داوری ناعادلانه نسبت به هم داشته باشیم.


امام جمعه با اشاره به اینکه ماموریت دشمن فاصله انداختن بین شیعه و سنی است، گفت: امیدواریم حاصل این همایش تقویت وحدت بین علمای تشیع و تسنن شود./831/203/ب1

ارسال نظرات