۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۳۱۹۳۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

مهدویت مسأله مهم تمام ادیان‌ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسأله مهدویت با همه اختلافات و اشکالات موجود، مورد قبول تمام ادیان‌ جهان است و همه انسان‌ها اعتقاد به ظهور منجی آخرالزمان دارند و امیدوار هستند که او با ظهور خود جهان را از حیث ظلم و ستم نجات دهد و امنیت را در سراسر آن برقرار کند.
مهدویت مسأله مهم تمام ادیان‌ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحیم لطیفی استاد حوزه و دانشگاه، امروز در نشست دینی ـ اعتقادی با موضوع مهدویت که در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: اصولا اعتقاد و انتظار منجی در همه ادیان‌های آسمانی مانند یهودیت، مسیحیت، زرتشت و بخصوص در دین مقدس اسلام، به مثایه یک اصل مسلم، مورد قبول واقع شده است.

 

حجت الاسلام لطیفی ادامه داد: همه ادیان آسمانی معتقد هستند که با ظهور این مرد آزاده، زندگی بشر قرین با سعادت خواهد شد و همچنین مسلمانان به این نکته اشاره دارند، اگر یک روز هم به پایان دنیا باقی مانده باشد حضرت مهدی(عج) ظهور خواهد کرد و عیسی مسیح(ع) نیز پشت سر ایشان نماز اقامه خواهد کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه مسأله مهدویت را با همه اختلافات و اشکالات موجود، مورد قبول تمام ادیان‌ جهان دانست و عنوان کرد: همه انسان‌ها اعتقاد به ظهور منجی آخرالزمان دارند و امیدوار هستند که او با ظهور خود جهان را از حیث ظلم و ستم نجات دهد و امنیت را در سراسر آن برقرار کند.

 

وی غیبت امام زمان(عج) را از جمله اختلافات بین ادیان بر شمرد و تاکید داشت: آن چه که در زمینه غیبت و غایب شدن امام زمان(عج) اهمیت دارد این است که شخص غایب امام نیست، بلکه در اصل شخصیت و عنوان ایشان در پس پرده غیبت قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام لطیفی با اشاره به فرقه وهابت که اصولا حدیث‌گرا هستند، گفت: در میان فرق و ادیان مختلف، فرقه وهابیت به دلیل حدیث‌گرا بودنشان سعی می‌کنند خود را همانند اسلام شیعی نشان دهند و تنها احادیثی را که به دنیا و هوسرانی آنان لطمه وارد نکند قبول دارند و پایبند هستند.

 

وی افزود: وهابیون در بیان کلام، خود را محق می‌دانند و با سرزنش شیعیان، معتقد هستند که فردی که ظهور می‌کند محمدبن عبدالله است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی از ادیان اعتقاد به تولد منجی برای نجات بشر دارند، اظهار داشت: شیعیان برخلاف این گروه معتقد هستند که منجی در هزار 400 سال پیش متولد و به اذن خداوند متعال از نظرها پنهان شده و در زمان نامشخص، ظهور خواهد کرد تا جهان پر از ظلم و جور را مملو از عدل و داد کند./813/202/ب3

ارسال نظرات