۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۳۱۹۳۹۴

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مرحوم سلحشور با هنر خود خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب ارائه کرد، طرح تربیت مربی قرآن در هیات مذهبی زنجان برگزار می‌شود، فعالیت ۲۵ کانون فرهنگی و تبلیغی در شهرستان البرز، فعالیت۷۶ مبلغ و مبلغه به مناسبت ایام فاطمیه در زاهدان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، در پیام حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی آمده است:

 

مرحوم فرج‌الله سلحشور، فرزند برومند انقلاب، برای پاسداری از اسلام و انقلاب و ترویج فرهنگ ایمان و دینمداری، آگاهانه زبان سینما را برگزیده بود که به‌حق بهترین و تأثیرگذارترین شیوه برای این هدف مقدس است. او یکی از صالح‌ترین پرچمداران هنر انقلاب اسلامی بود که در دامان معارف اصیل اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی بالید و رشد کرد و با هنر متعهد خود خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب ارائه کرد و در این راه حتی یک گام از اصول و ارزش‌های خود عقب‌نشینی نکرد.

 

اینجانب درگذشت این هنرمند ارجمند را به ملت شریف ایران اسلامی، جامعه سینمای متعهد و انقلابی و نیز به خانواده معزّا و بستگان محترم آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند رحمان برای روح بلند آن عزیز رحمت و مغفرت الهی و رضوان حضرتش را مسئلت دارم.

 

طرح تربیت مربی قرآن در هیات مذهبی زنجان برگزار می‌شود

سید افضل موسوی از فعالیت هزار و 433 هیئت مذهبی در استان زنجان خبر دادوافزود: از این تعداد 750 هیئت مذهبی در شهرستان زنجان فعال است.

وی اظهار کرد: شورای هیئات مذهبی یک نهاد مردمی است و این مجموعه زیر نظر تبلیغات اسلامی استان فعالیت می‌کند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تربیت مربی قرآن در هیت های مذهبی در زنجان،گفت: این طرح برای اولین بار در زنجان اجرا می‌شود و یک طرح و ایده نویی می باشد.

موسوی گفت: در این طرح هر هیئت تربیت یک مربی قرآن را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: این طرح ابتدا در شهرستان زنجان برگزارمی شود و در صورت موفقیت در سایر شهرستانها هم برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان یاد آورشد: این طرح با همکاری موسسات قرآنی و شورای هیئات مذهبی اجرایی خواهد شد و تفاهم نامه ای در این زمینه انجام شده است.

موسوی هدف از اجرای این طرح را توانمند سازی مربیان قرآنی و ارتقای سطح کیفی برنامه های قرآنی عنوان کرد.

وی گفت: هیئات مذهبی مربیان قرآنی را معرفی خواهند کرد و در کانون دوره های لازم برای این افراد برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان تصریح کرد: این طرح از سال آینده در زنجان کار خود را اجرا می‌کند.

 

فعالیت 25 کانون فرهنگی و تبلیغی در شهرستان البرز

حجت‌الاسلام سید جلال  حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز از فعالیت 25 کانون فرهنگی و تبلیغی در شهرستان البرز خبر داد.

 

وی با بیان این مطلب افزود: یکی از مهمترین فعالیت های کانون های فرهنگی تبلیغی، گرامیداشت مناسبت های دینی و ملی است که این کانون ها مطابق اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه ها فعالیت کنند.

 

این مسئول تأکید کرد: کانون های فرهنگی باید با استفاده از پتانسیل های خوبی که در شهرستان وجود دارد فعالیت های خود را گسترش داده و به شکلی خودجوش،زمینه ارتقاء سطح کیفی برنامه های خود را فراهم سازند.

 

حجت‌الاسلام حسینی در پایان به مهمترین وظیفه این کانون ها اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه کانون های فرهنگی و تبلیغی، جذب جوانان و سوق دادن آنها به مسائل و زمینه های مذهبی است، که این هدف فقط با برنامه ریزی جامع محقق می‌شود.

 

فعالیت76 مبلغ و مبلغه به مناسبت ایام فاطمیه در زاهدان

حجت‌الاسلام علی خیورگفت: 76 مبلغ ومبلغه همزمان با آغاز ایام فاطمیه وبا هدف احیای شعائر دینی درسطح شهرستان زاهدان ازجمله مساجد،هیئات مذهبی ومدارس مشغول به فعالیت شدند.

 

وی زنده نگه‌داشتن محافل ومجالس عزاداری فاطمه زهرا(س)،سخنرانی درمورد تببین شخصیت ارزشمند نخستین شهیده راه ولایت و امامت،ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) وعمل به سیره عملی آنان را از دیگراهداف اعزام مبلغ همزمان با ایام فاطمیه برشمرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان با اشاره به ضرورت ترویج وتعمیق فرهنگ اهل بیت(ع) در بطن جامعه اسلامی،تنها راه نجات بشریت ورسیدن به سعادت دنیوی و اخروی را الگو قرار دادن سیره عملی معصومین(ع) دانست.

 

گفتنی است از این مبلغان، تعداد 56 نفرمبلغ مرد و 20 نفر مبلغ زن می باشند./1325/ن604/ی

 

منبع:  روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات