۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۱۹۴۸۰

تقدیر تولیت حرم حضرت معصومه از حماسه آفرینی ملت در انتخابات/ مردم آبروی نظام را حفظ کردند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه قم با اشاره به حماسه بزرگ هفتم اسفندماه و حضور گسترده مردم در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: از ویژگی‌های مردم ما این است که مسائل را باهم خلط نمی‌کنند؛ بنابراین مردم با توجه به تدین و اعتقادات دینی در عین وجود مشکلات همواره آبروی کشور و نظام اسلامی را حفظ می‌کنند.
ديدار اعضاي ستاد احسان و نيکوکاري قم با آيت الله سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد احسان و نیکوکاری قم که در سالن اجتماعات پشت محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به آیه «وَأَمَّا السَّائِلَ فَلَا تَنْهَرْ»، گفت: مطابق این آیه نباید سائل و نیازمند را ردّ کنیم.


تولیت آستان مبارک حضرت معصومه(س) بابیان این‌که بر اساس آموزه‌های دینی کمک به نیازمند تنها از جنبه مادی نیست و ابعاد دیگری را دربر می‌گیرد، گفت: مسأله کرامت از آموزه‌های مهم دینی است زیرا کرامت تنها به معنی کمک مالی نیست.


وی ادامه داد: بنابراین که در آموزه‌های دینی ممکن است در جامعه ما نسبت به آن غفلت شده باشد همین موضوع کرامت است چراکه کرامت به معنای کمک به افراد برای شناسایی استعدادها و توانایی‌هایشان کمک بزرگی است که البته با حفظ کرامتشان باید این امر صورت بگیرد.


امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه کشف استعدادها و توانایی‌ها و گسترش روح مناعت طبع در تعالیم اسلامی فراوان دیده می‌شود، گفت: در مبانی اسلامی شاهد آن هستیم که قرض دادن به‌جای صدقه دادن بیشتر سفارش شده است؛ بنابراین کرامت افراد در این شرایط با قرض دادن بیشتر حفظ می‌شود و این از نگاه اسلام پسندیده‌تر است.


حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سعیدی بابیان این‌که در کشورهای غیر دینی در عین وجود برخی اقدامات انسان دوستانه از ظرفیت آموزه‌های دینی در ترویج این امور بی‌بهره هستند، اظهار کرد: در کشور ما که دارای نظامی محمدی، فاطمی، علوی و مهدوی است، چنین فعالیت‌هایی را می‌توان با سرعت بیشتری توسعه داد.


وی به تبیین رسالت کمیته امداد برای کمک کردن به نیازمندان پرداخت و گفت: امروزه کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌عنوان چهره‌ای خیرخواه و محسن ازنظر مالی در نگاه مردم مشهور است اما باید علاوه بر این باید نهادی برای هدایت مددجویان به سمت استفاده از توانایی‌ها و استعدادهایشان و خودکفایی آن‌ها فعالیت باشد و مردم با این تعریف کمیته امداد را بشناسند.


وی همچنین با اشاره به حماسه بزرگ هفتم اسفندماه و حضور گسترده مردم در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: از ویژگی‌های مردم ما این است که مسائل را باهم خلط نمی‌کنند؛ بنابراین مردم با توجه به تدین و اعتقادات دینی در عین وجود مشکلات همواره آبروی کشور و نظام اسلامی را حفظ می‌کنند.


امام‌جمعه قم از برگزارکنندگان انتخابات هفتم اسفندماه تقدیر کرد و گفت: مردم همچون گذشته به تکلیف خود عمل کردند و با اطاعت از فرمان رهبری در انتخابات به‌صورت گسترده‌ای شرکت کردند./837/پ202/ج1

ارسال نظرات