۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۳۱۹۵۲۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

نفوذ ناپذیری نظام اسلامی در سایه وحدت و همدلی محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران همدلی و همزبانی را مهم ترین نیاز امروز جامعه دانست و گفت: با تحقق همدلی و همزبانی، ضمن این که کشورمان در عرصه‌های مختلف از رشد و شکوفایی بسیاری برخوردار خواهد شد، می‌توانیم مانع نفوذ دشمن به کشور نیز شویم.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در نشست فعالان فرهنگی تبلیغی مرکز استان، دغدغه های اصلی حوزه‌های علمیه را مسأله تحقق فرهنگ دینی در جامعه دانست و گفت: ماهیت و هویت حوزه های علمیه با این امر گره خورده است.

 

وی با بیان این که امروز یک رسالت بزرگ الهی بر دوش فعالان دینی و فرهنگی جامعه است، افزود: هر کس می‌تواند پرچمدار این نهضت همگانی باشد باید با بینش، بصیرت و برنامه ریزی برای توسعه ارزش های دینی اقدام کند.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه پرچم‌دار ترویج فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.

 

وی با اشاره به این که روحانیت استقلال و عزت ایران اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد، ادامه داد: حوزه و روحانیت همواره دلسوز ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی در غالب حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام خوبانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه اسلامی، گفت: تهاجم فرهنگی در کشور ما از سوی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب جدی است و در ابعاد مختلف ورود پیدا کرده است و این نیازمند هوشیاری متولیان فرهنگی کشور است.  

 

وی با اشاره به این که هجمه های وسیع فرهنگی غرب با چهره های گوناگون به حریم های خصوصی مردم نیز ورود پیدا کردند، ادامه داد: امروز این هجمه های فرهنگی در حال سست کردن بنیان خانواده ها هستند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را اتمام حجت ایشان برای همگان دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود برنامه و شاخص های لازم برای عرصه فرهنگی معین کردند.  

 

حجت الاسلام خوبانی رسالت مسؤولان در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: مدیران فرهنگی باید در کنار مردم به رسالت خود عمل کنند تا شاهد گسترش روز افزون فرهنگ دینی در جامعه باشیم.  

 

وی با تأکید بر این که فرهنگ دینی باید در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تولیدات فرهنگی سالم در کشور مورد حمایت قرار گرفته و ترویج شود.  

 

استاد حوزه علمیه مازندران، همدلی و همزبانی را مهم ترین نیاز امروز جامعه دانست و گفت: با تحقق همدلی و همزبانی، ضمن این که کشورمان در عرصه های مختلف از رشد و شکوفایی بسیاری برخوردار خواهد شد می توانیم مانع نفوذ دشمن به کشور نیز شویم.

 

وی با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند از هر روزنه ای به کشورمان نفوذ کنند، تصریح کرد: تقویت همبستگی در بخش های مختلف کشور تنها را جلوگیری از نفوذ دشمن در بخش های مختلف است.  

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که دشمن مبانی دینی ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: تنها راه خنثی کردن توطئه فرهنگی دشمنان ترویج و گسترش فرهنگی دینی و انقلابی در بخش های مختلف جامعه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حضور حماسی ملت ایران در انتخابات هفتم اسفند، این حضور را نشان از عمق دلدادگی ملت ایران به انقلاب، نظام و رهبری دانست و تصریح کرد: ملت ایران ثابت کردند در هر شرایطی پشتیبان نظام مقدس جمهروی اسلامی هستند.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر وحدت و همدلی ملت ایران را مهم ترین راه جلوگیری از نفوذ دشمنان دانست و تصریح کرد: اگر به دنبال جلوگیری از نفوذ و توطئه دشمن در کشورمان هستیم باید وحدت و همدلی با محوریت مقام معظم رهبری را در همه امور اولویت قرار دهیم/1317/202/ب2

ارسال نظرات