۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۵۳۸

اعزام طلاب خواهر آذربایجان‌شرقی به مشهد مقدس

خبرگزاری رسا ـ جمعی از خواهران طلبه مشغول به تحصیل در سطح ۳ حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی به همت خیران به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.
 مشهد مقدس

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: اعزام طلاب خواهر و تحت پوشش به همت خیران و در راستای اجرای طرح کشوری است و بر مسؤولیت خطیر طلاب علوم دینی در هدایت و اجرای برنامه های اسلامی و دینی تاکید دارد.

 


وی با بیان این‌که 300 طلبه علوم دینی تحت حمایت دراستان وجود دارند که از خدمات این نهاد بهره مند هستندف خاطرنشان کرد: ارتقای فکری و فرهنگی خانواده های تحت حمایت از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد استان است، از این رو اجرای ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و معرفتی برای طلاب تحت پوشش جزء اولویت ها قرار دارد.

 


دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در جلوگیری از توسعه اداری کمیته امداد و توسعه در جهت مردمی سازی، اظهار داشت: امسال جشن نیکوکاری علاوه برپایگاههای امداد، در مراکز نیکوکاری مساجد دایر خواهد شد، خوشبختانه اعتماد عمومی مردم به این مجموعه افزایش یافته که نشانه های آن را در خدمات ارائه شده و همکاری خیران شاهدیم.

 


وی تعامل کمیته امداد با سازمان های خیریه مردم نهاد را یادآور شد و اظهار داشت: در استان، مؤسسه خیریه رسمی ای نداریم که با کمیته امداد زاویه داشته باشد، چرا که ارتباط تنگاتنگ و تعامل مثبتی بین دو طرف وجود دارد و نتایج آن را در افزایش خدمت بهتر به مردم و هم افزایی کمیته امداد و خیریه ها شاهد بوده ایم.

 


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کمیته امداد در تمامی مساجد، حضور فیزیکی و همراهی دارد، ادامه داد: کمیته امداد بخشی از اقدامات خود را به مساجد منتقل کرد و با تاسیس مراکز نیکوکاری مستقر در مساجد، در موضوع رسیدگی به امور محرومان، این فعالیت ها را گسترش می دهند.

 


وی با بیان این‌که 56 مرکز نیکوکاری در مساجد استان راه اندازی شده است، ابراز داشت: این مراکز استقلال مالی و اداری دارند و نیازمندان منطقه خود را تحت پوشش قرار می دهند که تا کنون نیز 11 میلیارد تومان در مراکز نیکوکاری جمع آوری و هزینه شده است.

 


دشتی افزود: آذربایجان شرقی جزء استان های پایلوت برای تفویض اختیارات کمیته امداد به مراکز نیکوکاری انتخاب شد که در شهرستان اسکو این مرکز افتتاح شد و نتایج ارزشمندی را در پی داشته است که بر اساس آن، برخی نیازهای خانواده های تحت پوشش هم به مراکز نیکوکاری واگذار می شود که رضایت مردم و مسؤولان را در این موضوع در پی داشته است.

 


مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه 69 هزار و 158 خانواده تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد، خاطر نشان کرد: در 11 ماهه ابتدای سال جاری، بیش از 41 میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است که بر اساس دستور اکید رییس کمیته امداد کشور، مستمری مددجویان قبل از پایان ماه و قبل از حقوق کارکنان کمیته امداد پرداخت می شود.

 


وی با بیان این‌که طی 11 ماهه امسال، برای بیش از 3 هزار نفر با 9 میلیارد 500 میلیون تومان جهیزیه تامین کرده ایم، گفت: در 11 ماهه سال 94، خیران بیش از 11 میلیارد تومان نقدی و 3 میلیارد جنسی به طرح اکرام ایتام کمک کرده اند، در موضوع بیمه تامین اجتماعی مددجویان کمیته امداد نیز 11 هزار خانواده به وسیله بیمه زنان سرپرست خانوار و مشاغل کمیته امداد و 9 هزار و 300 نفر نیز با بیمه روستائیان و عشایر تحت پوشش قرار گرفتند.

 


دشتی به ابتکار آذربایجان شرقی به اعزام سالمندان تحت پوشش کمیته امداد استان برای زیارت ثامن الائمه (ع) اشاره کرد و گفت: 4 هزار و 450 نفر با کاروان «شوق زیارت» اعزام شدند که 3 هزار و 800 نفر برای نخستین بار به مشهد سفر می کردند که با برنامه ریزی صورت گرفته، در 4 سال، 20 هزار نفر به زیارت امام رضا (ع) اعزام می شوند.

 


وی به اجرای طرح «آفتاب» برای ایجاد شهرستان بدون مددجوی بیکار، اشاره کرد و ادامه داد: این طرح به عنوان پایلوت در شهرستان اسکو اجرا می شود که 180 خانواده شناسایی شده و برای ایجاد اشتغال آنها اقدام شده است./935/303/ب2

ارسال نظرات