۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۳۱۹۵۵۳
کارشناس مسائل دینی:

فرزندان امانت الهی در دست پدر و مادر هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: فرزندان امانت الهی در دست پدر و مادر هستند، بنابراین باید حقوق آنها رعایت شود.
ميلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی میلانی‌نژاد، پژوهشگر و کارشناس مسائل دینی، شامگاه دوشنبه در برنامه زنده تلوزیونی یاد خدا درباره حقوق فرزندان نسبت به والدین، گفت: والدین باید به وعده‌هایی که به فرزندان خود می‌دهند عمل کنند، زیرا آنها روزی خود را در دست پدر و مادر می‌بینند.

 

وی با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع)، افزود: سزاوار نیست کسی وعده دهد و به آن عمل نکند، زیرا وعده دروغ به تبهکاری می‌انجامد و تبهکاری انسان را به دوزخ می‌کشاند، شاید صداقت تلخی بیاورد اما نتیجه آن مطلوب و شیرین است.

 

این کارشناس مسائل دینی درباره زبان خوش داشتن با اعضای خانواده و از جمله با فرزندان، عنوان کرد: از جمله علامات مهربانی زبان خوش است، بر اساس آیات قرآن اگر پیامبر(ص) زبان خوش نداشتند کسی اطراف ایشان جمع نمی‌شد.

 

حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد ابراز کرد: فرزندان امانت الهی در دست پدر و مادر هستند، بنابراین باید حقوق آنها رعایت شود و اگر والدینی صرفا برای خود حقوقی قائل شده و اصلا به حقوق فرزندان خود توجه نکنند به نوعی خودخواه هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که به خانواده و فرزندان خود رحم کنند، خداوند به واسطه این رحم به آنها رحم خواهد کرد./807/203/ب2

ارسال نظرات