۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۱۹۵۹۷
حجت الاسلام پناهیان:

بی خبری جوانان از دنیا تفکری عوامانه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امروزه تولید محصول فرهنگی برای جهانیان بسیار مهم تر از تولید محتوا برای داخل است، گفت: بی خبری جوانان از دنیای کنونی یک نوع تفکر عوامانه است.
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم سالگرد شهادت شهید سید محمدعلی رحیمی که شامگاه دوشنبه در حوزه هنری برگزار شد، گفت: ما درباره مقام شهدا در پیشگاه خداوند نمی توانیم اظهار نظر کنیم اگر چه این مراتب مختلف است، برخی از شهدا جزء اولیای مشخص شده خداوند هستند، بعضی از شهدا نزد مردم بیشتر شناخته شده بوده و ما نمی خواهیم شهیدی را بر دیگر شهید ترجیح دهیم.


حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ویژگی برجسته شهید رحیمی، گفت: جهان بینی وی و محدود ندانستن افق های جمهوری اسلامی در داخل یکی از ویژگی های این شهید بزرگوار است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امروز هر عنصر فرهنگی باید جهانی بیندیشد، ما با مفهوم دهکده جهانی مشکلی نداریم ولی درباره کدخدای این دهکده حرف داریم و معتقد هستیم خداوند کدخدای این دهکده را مشخص کرده است، جهان مانند یک دهکده است البته متعلق به ما است، افرادی که ما را از جهان نگری باز می دارند خودشان حقیر هستند.

 

وی ادامه داد: امروزه تولید محصول فرهنگی برای جهانیان بسیار مهم تر از تولید محتوا برای داخل است، اگر تمامی جوانان به مسائل فرهنگی جهان اسلامی بپردازند اثر کافی به خودشان را خواهد گذاشت، بی خبری جوانان از دنیای کنونی یک نوع تفکر عوامانه است.

 

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: ما در کشور الگوهایی که نشان دهند چگونه در جهان باید کار فرهنگی انجام داد در کشور کم داریم، کمتر جوانان ما به مسائل فرهنگی جهانی فکر می کنند، جهانی بودن مساله ای است که در جامعه ما کمرنگ شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید رحیمی یک فرد انقلابی و فرهنگی در جهان اسلام است، گفت: متاسفانه سعی می‌شود ارزش های انقلاب اسلامی به خارج از کشور نرود.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه یک عنصر فرهنگی بی قرار مانند یک رودخانه برخروش است، اظهار کرد: این عنصر خود با دیگران به خوبی ارتباط می گرفت، هر چه مشکل داریم به خاطر وجود فرهنگیانی است که در یک جای مشخص ایستاده و بیقراری ندارد.

 


وی افزود: کشور به کارمندان فرهنگی نیاز نداشته و به افرادی مانند شهید رحیمی نیاز داریم./811/203/ب1

ارسال نظرات