۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۱۹۵۹۹
استاد حوزه علمیه:

حضرت فاطمه اسوه حیا و بندگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شناخت شخصیت حضرت فاطمه(س) فراتر از محدوده درک ما است، گفت: این بانوی بزرگوار اسوه حیا، عفت، ولایتمداری و ساده‌زیستی بود و همه این سجایای اخلاقی را ایشان با بندگی و عبودیت بی‌نظیر در مقابل خداوند به‌دست آوردند.
حضرت زهرا

افسانه محمدگلی، استاد و مسؤول امور فرهنگی حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: شخصیت آسمانی حضرت زهرا(س) دارای ابعاد گسترده و فراتر از حد درک و قدرت بیان ما است، بانویی که خشنودی او برابر با رضایت خدا و خشم و نارضایتی او موجب خشم خداوند می‌شود.


وی بیان کرد: در روایتی از پیامبر(ص) نقل شده است که فرمودند: روز قیامت، منادی الهی از زیر عرش پروردگار ندا می‌دهد که ای گروه آفریدگان، چشم‌ها بر هم نهید که فاطمه(س) عبور می‌کند؛ یعنی مقام ایشان تا جایی است که حتی در آخرت نیز از نگاه نامحرمان محفوظ بوده و هر کسی شایستگی دیدن جمال نورانی این بانوی بزرگوار را ندارد.


استاد حوزه علمیه سراوان افزود: حضرت زهرا(س) با آیات قرآن رشد کردند، پا به پای پیامبر اکرم(ص) رنج و سختی تبلیغ اسلام را متحمل شدند و بعد از آن نیز همراه و یاور امیرمؤمنان(ع) بودند.


وی اظهار کرد: پیامبر(ص) دختر گرامیشان، حضرت زهرا(س) را «سیدة نساء العالمین» ملقب فرمودند، زیرا حضرت فاطمه(س)، سرور بانوان بهشتی و سرور زنان سرتاسر جهان هستی از آغاز تا پایان آن است.


محمدگلی بیان کرد: حضرت فاطمه(س) افزون بر اینکه در میدان حق و باطل، یک بانوی آگاه و مبارز بودند، در زندگی نیز الگوی کاملی برای زنان می‌توانند باشند، به طوری که در عبادت، همسرداری، تربیت فرزند و همسایه‌داری سرآمد بودند.


مسؤول امور فرهنگی حوزه علمیه زینبیه(س) سراوان، افزود: این بانوی بزرگوار اسوه حیا، عفت، ولایتمداری و ساده‌زیستی بود و همه این سجایای اخلاقی را ایشان با بندگی و عبودیت بی‌نظیر در مقابل خداوند به‌دست آوردند./831/303/ب1

ارسال نظرات