۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۳۱۹۶۲۰
مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت مؤثرترین مؤلفه در آموزه های دینی مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان این که بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت مؤثرترین مؤلفه در آموزه های دینی مردم است، گفت: برای ترویج جغرافیای مقاومت، عزت و امنیت پایدار که به برکت خون شهدا شکل گرفته است، باید بسیج عمومی شکل گیرد.
شهداء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته شهید گفت: مظهر قدرت ایران شهدا هستند.

 

وی با اشاره به این که امروز دنیا از فرهنگ ایثار و مقاومت شهدا الگو می گیرند، بیان کرد: شهدا سهم بزرگی در عزت، امنیت و اقتدار نظام دارند.

 

روشنی با بیان این که به منظور ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری و ایثار در جامعه باید همدلی و وحدت صورت گیرد، چراکه ترویج و تحکیم فرهنگ ایثارو تفکر بسیجی در جامعه بر باور، رفتار و منش مردم به ویژه جوانان تأثیر می گذارد.

 

وی در ادامه با تأکید بر ایجاد ظرفیت و گام برداشتن در جهت تحقق و ترویج اهداف، آرمان ها، آثار ایثارگران معرفی قهرمانان عرصه ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: در راستای حفظ و ترویج آثار و ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید به سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب که خطاب به همه مسؤولان سطوح مختلف مدیریت در نظام است، توجه شود.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هدف سیاست گذاری در زمینه احیا، حفظ، ترویج، ساماندهی و هماهنگی در برنامه کلان دستگاه ها و به کارگیری ظرفیت جامعه در جهت تحقق اهداق شهدا تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به این که هفته شهید مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) است، بیان کرد: برنامه های گرامیداشت هفته شهید با ایام فاطمیه هماهنگ است و برنامه های پیش بینی شده در این ایام با محوریت میثاق با شهدا است.

 

غیرت و فرهنگ ایثار و مقاومت الگوی زندگی قرار گیرد

روشنی با بیان این که شهدا الگوی کاملی برای  انسان هستند، عنوان داشت: باید تلاش شود زندگی، غیرت، عشق ورزی، منش و رفتار شهدا الگو و سرمشق زندگی خویش، فرزندان و آیندگان قرار گیرد.

 

وی در ادامه با بیان این که یک هزار و 622 وصیت نامه شهدا در استان جمع آوری و ویراستاری شده است، اظهار کرد: از برنامه های ما این است که در هر آموزشگاهی یک وصیت نامه شهدا مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان این که شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: هدف از این اقدام آشنایی دانش آموزان از آرمان ها و اهداف شهدا است و دانش آموزان فراموش نکنند که نظام ما به برکت رشادت های شهدای جوان دانش آموز حفظ شده است.

 

وی با اشاره به این که شهدا در حساس ترین لحظات زندگی خویش دنیا ترک کرده و وصیت نامه ای به جا گذاشتند و این وصیت نامه را با خون خویش تأیید کردند، گفت: وصیت نامه شهدا دریای معرفت است و باید مستند سازی شود.

 

این مقام مسؤول با بیان این که مؤثرترین مؤلفه در آموزه های دینی مردم بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: تکلیف دینی و شرعی داریم که به وصیت نامه شهدا بپردازیم و از مجموع وصیت نامه ها کتاب تهیه شود.

 

دفاع از آزادگی و استقلال کشور مهم ترین وصیت شهدا است

روشنی حفظ نظام، حمایت و تبعیت از ولی فقیه، آزادگی و حریت در دفاع از آزادگی، استقلال کشور، احترام به والدین، وحدت کلمه و همدلی، حرکت در مسیر تعالی کشور را از وصیت های شهدا بیان کرد که ضروری است مورد توجه و الگو قرار گیرد.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته شهید بیان کرد: به صدا در آمدن زنگ هفته شهید در یکی از مدارس شهرستان ها، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز شهرستان سلسله، مراسم تکریم از خانواده شهدا و شهدای نیروی انتظامی و برگزاری مسابقه بهترین دلنوشته از جمله برنامه های بنیاد شهید در این ایام است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان، برگزاری همایش پیاده روی در شهرستان ها، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری المپیاد دانشجویان شاهد غرب کشور در استان و مراسم غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا را از دیگر برنامه های هفته شهید بیان کرد.

 

لرستان 6 هزار و 314 شهید تقدیم انقلاب کرده است

روشنی با اشاره به وجود شش هزار و 314 شهید در استان لرستان بیان کرد: استان دارای 907 شهید دانش آموز و 440 شهید زن است./9459/202/ب3 

ارسال نظرات