۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۶۲۶
مدیر کل اوقاف و امور خیره آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری آزمون طرح حفظ قرآن کریم در 13 اسفند در همه شهرستان‌ها

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی، گفت: آزمون طرح حفظ قران کریم، روز پنجشنبه 13 اسفند، در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام علي مصائبي

حجت‌الاسلام علی مصائبی مدیر کل اداره اوقاف آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: هرساله طرح حفظ قرآن در استان آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.


وی با بیان این‌که سهمیه استان ما 18هزار نفر می‌باشد که هر سال در اسف
ند ماه، از افراد شرکت کننده در این طرح، آزمون گرفته می‌شود، افزود: کسانی که در این آزمون بتوانند موفقیت به دست آورند جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.


مدیر کل اوقاف استان، با اشاره به عدم محدودیت در این آزمون، ابراز دشت: برای شرکت در این آزمون، محدودیتی وجود ندارد و تمامی علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ادارات اوقاف شهرستان‌ها به منظور شرکت در این آزمون اقدام نمایند.


وی در ادامه حوایز اهدائی در این آزمون اشاره کرد و ادامه داد: در پایان آزمون به افراد برگزیده که توانسته اند موفقیتی به دست آورند جوایز نفیس داده خواهد شد که سفر به عتبات عالیات و همچنین مشهد مقدس نمونه‌ای از این جوایز می‌باشد.


حجت الاسلام مصائبی این برنامه را در راستای تحقق رهنمودهای رهبری در خصوص توسعه و ترویج آموزش‌های کلام وحی در رشته حفظ دانست و ابراز داشت: افزایش حافظان قرآن کریم باید در میان خانواده ها جدی گرفته شود.


وی با اشاره به جایگاه حفظ قرآن کریم، افزود: حافظان کلام وحی آثار و برکات این نعمت الهی را در زندگی دنیوی و اخروی خود به طور ملموسی مشاهده خواهند کرد، حفظ قرآن به عنوان یکی از راه‌های انس با قرآن همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

 

مدیر کل اوقاف استان با بیان این که یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی کشور آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و کلام الهی است، تصریح کرد: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد، جامع‌ترین روش انس با قرآن است.


گفتنی است آزمون «طرح حفظ قران کریم» در تبریز در «مصلای بزرگ تبریز» خواهد بود و همچنین در سایر شهرستان‌ها نیز بر حسب شرایط، در مساجد و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد./854/302/ب3

ارسال نظرات