۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۱۹۷۰۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

حضور مبلغان دینی در مدارس باید تقویت شود/ مدارس خط مقدم دفاع از دین هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعداد مبلغان فعال در مدارس استان به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست، گفت: باید میزان حضور مبلغان دینی در مدارس بیشتر شود تا شاهد اثرگذاری مطلوب فعالیت های تبلیغی باشیم.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک با مسؤولان فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که ایجاد مدارس امین فرصت مناسبی برای خانواده‌هایی فراهم کرد که فرزندان آنان مذهبی‌تر و با معارف دینی بیشتر آشنا شوند، تصریح کرد: لازمه ایجاد مدارس امین، ورود دانش آموزان به حوزه‌های علمیه نیست، اما این مدارس بسیار امن و مذهبی‌تر از سایر مدارس است.

 

وی از مدارس امین به عنوان خط مقدم دفاع از دین یاد کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را کمرنگ کردن هویت دینی نسل جوان و نوجوانان جامعه ما به کار گرفته اند، مدارس امین ظرفیت بسیاری خوبی برای تقویت باورهای دینی دانش آموزان است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز سیاست های دشمن علیه دین و مبانی اسلامی ما تغییر کرده است، ادامه داد: آنها امروز با کمک تکنولوژی به جنگ با اصول و عقاید دینی ما آمده اند. 

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که حفظ و حراست از ارزش های دینی و اسلامی تنها وظیفه روحانیت نیست، بیان داشت: امروز آحاد جامعه اسلامی در برابر حفاظت از این میراث ارزشمند وظیفه و تکلیف دارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز دشمنان با ماهواره و اینترنت به دنبال تضعیف باورهای دینی در جامعه هستند، گفت: باید با تبلیغ اثرگذار دین و مبانی اسلامی مانع از تحقق توطئه های دشمنان در کشور شویم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در سطح مدارس رشد باورهای دینی و اعتقادی نسل دانش آموزان را به همراه خواهد داشت، گفت: از ابتدای آغاز به کار این طرح در مناطق مختلف استان شاهد بازخورد مثبت در میان دانش آموزان و خانواده های آنها هستیم.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تعداد مبلغان فعال در مدارس استان به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست، تصریح کرد: باید میزان حضور مبلغان دینی در مدارس بیشتر شود تا شاهد اثرگذاری مطلوب فعالیت های تبلیغی باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیوه های تبلیغ علیه دین و مبانی اسلامی از سوی دشمن امروز کاملاً تغییر یافته است، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علوم روز شیوه های مقابله با این هجمه های فرهنگی نیز به روز و جدید باشد.

 

وی با بیان این که امروز مبلغان دینی با شبهات گسترده ای در مباحث دینی و سیاسی مواجه هستند، تصریح کرد: آشنایی با شیوه های جدید پاسخگویی به این شبهات باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد و همه این مسائل نیازمند برگزاری دوره های آموزشی مستمر است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی توجیهی مدیران و مبلغان مدارس امین استان در ساری خبر داد و با بیان این که این کارگاه آموزشی در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد، افزود: نوبت صبح این کارگاه آموزشی توجیهی مشترک و در نوبت عصر ویژه مبلغان مدارس امین خواهد بود.

 

وی از حضور بیش از 400 نفر از مدیران و مبلغان مدارس امین استان در این کارگاه آموزشی توجیهی مشترک خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی توجیهی مشترک می تواند فرصتی برای تقویت وحدت رویه در برنامه های مدارس امین استان باشد.

 

حجت الاسلام صادقی طرح تربیتی و شیوه های ارتباط گیری با دانش آموزان از مهم ترین سر فصل های این کارگاه آموزشی و توجیهی اعلام کرد و افزود: این مباحث مهم از سوی اساتید مجرب اعزامی از معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم مطرح خواهد شد.

 

محمد شعبانی؛ معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه علمیه برای همکاری با آموزش و پرورش، گفت: باید از این ظرفیت و پتانسیل در جهت تقویت مبانی دینی در مدارس بهره گیریم.

 

وی ظرفیت موجود در حوزه های علمیه را فرصت مناسبی برای تربیت دینی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: این بستر همکاری باید با قوت بیشتری شکل گیرد تا شاهد ثمرات مهمی در این خصوص باشیم.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران به امضاء تفاهم نامه میان مدیر حوزه های علمیه کشور و وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما مکلف هستیم مفاد این تفاهم نامه را در استان پیگیری و اجرایی کنیم.

 

شعبانی در ادامه سخنان خود همکاری با حوزه علمیه مازندران جهت ساماندهی گروه های تبلیغی اعزامی به مدارس را یکی از برنامه های مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد و افزود: سال گذشته 27 گروه تبلیغی در مدارس استان مشغول فعالیت بودند که بسیاری از این گروه ها از شرایط لازم نیز برخوردار نبودند. 

 

وی با بیان این که از این پس فعالیت هر گروه تبلیغی در مدارس مازندران منوط به تأیید حوزه علمیه استان خواهد بود، تصریح کرد: تصمیم گیری و تعیین تکلیف در خصوص فعالیت هر گروه تبلیغی در مدارس مازندران با نظر مدیریت حوزه علمیه مازندران خواهد بود. 

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت تقویت روابط میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان تأکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم روابط و همکاری خود را با حوزه علمیه استان برای تقویت برنامه های فرهنگی و دینی در مدارس گسترش دهیم./950/202/ب1

ارسال نظرات