۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۳۱۹۷۴۱
حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد؛

حضرت زهرا نخستین مدافع ولایت در تشیع/ وجود فاطمه‌الزهرا به زندگی بشریت برکت داد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی به تشریح فضائل و برکات حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: نام، نسل، علم و اعمال حضرت زهرا(س) در زندگی بشریت برکت ایجاد کرده است؛ ایشان نخستین شخصیتی است که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به دفاع از ولایت امیرمؤمنان(ع) پرداخت.
حجت الاسلام ناصر رفيعي حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، امشب در سخنرانی پیش از قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه(س)، اظهار داشت: روایتی درباره ازدواج حضرت زهرا(س) آمده که زنان و اطرافیان حضرت، ایشان را بعد از ازدواجشان سرزنش می‏کردند و می‏گفتند که چرا ایشان با فردی ازدواج کرده‏اند که از نظر مالی متنول نبوده است.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه ابراز کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) خواستگاران فراوانی داشتند و با این حال می‏دانستند که تنها حضرت امیرمؤمنان(ع) هم کفو ایشان هستند؛ اخلاق و دین از مهم‌ترین ملاک‏های ازدواج در اسلام است و حضرت فاطمه(س) به این مهم اهمیت می‏دادند.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در پاسخ به اظهارات زنان درباره ازدواج حضرت صدیقه طاهره(س) و حضرت علی(ع) به حضرت زهرا(س) فرموده بودند که این امت اسلامی پنج افتخار دارد که همه آن ها به شما برمی‏گردد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: پیامبر این امت، پدر شما و بهترین وصی این امت، علی(ع) همسر شما است؛ بهترین فرزندان این امت، حسن و حسین پسران شما و بهترین شهید این امت نیز عموی شما حمزه است؛ مهدی این امت هم فرزند شماست که همه انتظار ایشان را می کشند.

 

حجت الاسلام رفیعی در بخش دیگر افزود: پیامبر خدا(ص) رو به حسنین(ع) کردند و فرمودند که شما برای اسلام، دو کفه ترازو هستید؛ حضرت فاطمه(س) همانند شاهین این ترازو است و ترازو کار نمی‏کند مگر با شاهین آن.

 

وی اظهار داشت: حضرت علی(ع) پس از سی سال از شهادت حضرت زهرا(س) در نامه‏ای خطاب به معاویه می‏فرمایند که ای معاویه، تو که مردم را علیه من می‏شورانی آیا می‏خواهی تفاوت خانواده تو با خودم را بیان کنم؛ پیغمبر خدا(ص) از ماست، اما ابوجهل از شماست و همین طور ادامه می‏دهند و می‏فرمایند که حسن(ع) و حسین(ع) و فاطمه زهرا(س) برترین زن هستی از ماست و من افتخار می‏کنم به فاطمه و پدرش.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: شیعه بداند که یکی از مهم‌ترین دلایل دفاع ما از تشیع، شهادت حضرت زهرا(س) است؛ اگر ایشان یک درصد احتمال می‏دادند که کسانی که سقیفه را تشکیل داده‏اند، برحق است، روز و شب به دفاع از ولایت حضرت علی(ع) نمی‏پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) نزدیک‏ترین فرد به پیامبر بودند؛ ایشان بلافاصله سه روز بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، در مساجد و مراسمات به دفاع از ولایت حضرت امیرمؤمنان(ع) پرداختند؛ نخستین خطبه رسمی در دفاع از ولایت، بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از سوی حضرت زهرا(س) بیان شده است.

 

حجت الاسلام رفیعی گفت: شخصی به نام «عبدالمنعم حسن» که از مذهب اهل سنت به مذهب شیعه گرایش پیدا کرده است، کتابی با عنوان «فاطمه مرا هدایت کرد» منتشر کرده و دلیل هدایت خود را خطبه حضرت زهرا(س) بیان می‏کند.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه تأکید کرد: خطبه فدک را عادی نپندارید، چرا که در آن به افشاگری درباره متعرضان به ولایت پرداخته شده و بهترین سند برای تشیع است؛ تمامی مطالب آن با استناد به قرآن از سوی حضرت زهرا(س) بیان شده است.

 

وی ادامه داد: در خطبه فدک از ولایت حضرت علی(ع) دفاع شده و فضائل ایشان به خوبی بیان می‏شود؛ در آن زمان هرکس غیر از حضرت زهرا(س) این مطالب را بیان می‏کردند، او را ساکت کرده و یا به قتل می‏رساندند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در روایات مشترک آمده است که پیامبر اکرم(ص) شش ماه تمام، هر روز صبح به درب خانه حضرت فاطمه(س) می‏آمدند و آیه تطهیر را تلاوت می‏کردند؛ آیه تطهیر ویژه حضرت زهرا(س) و اهل بیت ایشان بود.

 

وی ابراز کرد: از خداوند متعال به جای طلب مال و عمر زیاد، مال و عمر با برکت بخواهیم؛ حضرت سجاد(ع) دعا می‏کردند که خداوندا اگر عمر من بی برکت و مضر است، آن را کم کن؛ اگر نتانیاهو و آل سعود همین امشب از بین بروند، به نفع خودشان و تمام بشریت است.

 

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: گاهی برخی نعمت‏ها مقدارش کم، اما سود و مفعتش زیاد است؛ هر گاه وسیله جدید خریدید، فرزند به دنیا آوردید و یا وارد هر کجا شدید آیه 29 سوره مؤمنون را تلاوت کنید که در آن این گونه آمده است که خدایا ما را یک جای با برکت پایین بیاور.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه افزود: کاسب اگر راست بگوید، با مردم مدارا کند، خوش‏رفتار باشد و در ارائه اجناس زیادت داشته باشد، برکت در زندگی وی سرازیر خواهد شد؛ علم نیز با نشر آن پر برکت می‏شود.

 

وی با اشاره به عوامل از بین برنده برکت در جوامع اظهار داشت: حضرت محمد(ص) فرمودند که چهار چیز در هر جامعه ای وارد شود، برکت را از بین می‏برد؛ خیانت، دزدی، نوشیدن شراب و روابط نامشروع، مهم‏ترین عوامل از بین برنده برکت در جوامع است.

 

برکات حضرت زهرا در زندگی

وی به بیان برکات حضرت زهرا(س) پرداخت و ابراز کرد: نام فاطمه برکتی دارد که پیامبر می فرمایند، دخترانی که اسم آن‏ها فاطمه است را نزنید؛ همچنین در روایتی بیان شده که در آخرت دخترانی که اسمشان فاطمه است به بهشت می روند؛ خداوند بر روی نام حضرت زهرا(س) لطف زیادی دارد.

 

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: نسل حضرت زهرا(س) برکت بی‏شماری دارد و هر کس نگاهش به نسل حضرت صدیقه طاهره(س) بیفتد و به حضرت محمد و آل محمد(ص) صلوات بفرستد، نور چشمش زیاد می‏شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برکت علم حضرت زهرا(س) به این گونه است که حضرت فاطمه(س) بعد از پیامبر اکرم(ص) برجسته ترین شخصیت علمی است؛ روز عاشورا امام حسین(ع) پیش از رفتن به میدان دعایی که از مادرشان یاد گرفته بودند را تلاوت کردند.

 

وی در پایان به یکی دیگر از برکات حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بسیار انفاق می‏کردند و 18 آیه از قرآن کریم در این زمنیه نازل شده است؛ امام موعودی که پر برکت ترین امام است، برکتش تمام دنیا را فرا می‏گیرد و همه انبیاء از ایشان خبر داده اند، فرزند حضرت زهرا(س) است؛ با این اوصاف متوجه می‏شویم که این بانو چقدر پر برکت است./840/201/ب2

ارسال نظرات