۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۹۷۷۷
در درس خارج مطرح شد؛

قدردانی آیت الله نوری همدانی از حضور گسترده مردم در انتخابات/ انتظار ویژه از مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی از حضور گسترده مردم در انتخابات قدردانی کرد و از مسؤولان و دولتمردان خواست با تمام وجود برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چاره اندیشی کنند.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به برگزاری شکوهمند، گسترده و پرشور انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در انتخابات خوب بود؛ مردم وظیفه دینی و انقلابی خود را نشان دادند و ما از آنها تشکر می کنیم.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مردم صاحب اصلی انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: این نظام، نظام مردمسالاری دینی است، حضور مردم به سرنوشت انقلاب گره خورده و کاملا با هم در ارتباط است.
 
این مرجع تقلید وظیفه مسؤولان و دولتمردان در قدرشناسی از ملت را سنگین توصیف و بیان کرد: از مسؤولان و نمایندگان انتظار است به فکر مردم باشند، مساله اشتغال، اقتصاد و بیکاری برای مردم دغدغه ایجاد کرده است و مسؤولان باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی کنند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ریشه همه مفاسد را بی توجهی به تاکیدات و آموزه های اهل بیت(ع) دانست.
 
این مرجع تقلید وظیفه علمای دین و روحانیت را در موضوع امر به معروف و احیای آن بسیار حایز اهمیت و برجسته توصیف کرد و یادآورشد: همه آحاد ملت در زمینه امر به معروف مسؤولیت دارند، اما وظیفه علمای دین سنگین تر است و اگر علما تماشاگر اوضاع و احوال باشند، از جامعه چه انتظاری می توان داشت.
 
وی اظهار داشت: عالم در هر کجا باشد باید نسبت به معاصی و گناهکاران سر سختی نشان دهد، نه این که عبای خود را روی سر بکشد و راه خودش را برود و کاری به کار جامعه نداشته باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات