۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۱۹۷۸۶

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: جشن نیکوکاری با شعار «بهار همدلی و شکوه مهربانی» از 12 اسفندماه با فعالیت بیش از یک‌هزار و 300 پایگاه ثابت و سیار در سیستان و بلوچستان آغاز شد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا اصل شهرکی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: زنگ نیکوکاری صبح امروز، همزمان با  دیگر مناطق کشور در تمامی شهرستان‌های استان نواخته شد که در زاهدان، دبستان دخترانه 13 آبان میزبان آن بود.


وی اظهار کرد: جشن نیکوکاری به‌مدت سه روز برگزار می‌شود و در این مدت، یک‌هزار و 355 پایگاه، اعم از ثابت و سیار، در سطح استان برای جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در نظر گرفته شده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع این پایگاه‌ها، تعداد 136 پایگاه ثابت، 337 پایگاه سیار، 266 پایگاه در مساجد، 35 پایگاه در مراکز نیکوکاری، 547 پایگاه در مدارس و همچنین 34 پایگاه در مراکز بسیج برپا شده است.
 

آغاز دوره‌های آموزش روخوانی قرآن ویژه کارکنان دولت

اسحاق کشاورز، مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی سیستان وبلوچستان گفت: دوره‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه کارکنان دولت از امروز، 12 اسفندماه در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: این دوره‌ها، آموزش ضمن خدمت محسوب می‌شود و عزیزانی که در آزمون پایانی بتوانند به حد نصاب نمره قبولی برسند، گواهینامه معتبر قرآنی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان دریافت خواهند کرد.


مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی سیستان و بلوچستان افزود: دوره‌های روخوانی قرآن به مدت 2 ماه و با هدف ارتقاء سطح مهارت‌های قرآنی کارکنان دولت برگزار می‌شود که امیدواریم قدمی در جهت نهادینه کردن فرهنگ قرآنی باشد.

 

فعالیت76 مبلغ و مبلغه در زاهدان

حجت‌الاسلام علی خیور، رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان  گفت: به‌مناسبت ایام فاطمیه تعداد 76 نفر مبلغ و مبلغه در سطح شهرستان زاهدان فعالیت خواهند کرد.


وی افزود: زنده نگه‌داشتن محافل و مجالس عزاداری فاطمه زهرا(س)، سخنرانی در مورد تببین شخصیت ارزشمند نخستین شهیده راه ولایت و امامت، ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و عمل به سیره عملی آنان از مهم ترین اهداف اعزام مبلغ همزمان با ایام فاطمیه است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان با اشاره به ضرورت ترویج و تعمیق فرهنگ اهل بیت(ع) در بطن جامعه اسلامی، تنها راه نجات بشریت و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی را الگو قرار دادن سیره عملی معصومین(ع) دانست./831/101/ب1

ارسال نظرات