۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۱۹۷۸۸
رییس ستاد انتخابات:

احزاب از منشور اخلاقی در انتخابات تبعیت کردند/ انتخابات هفتم اسفندماه از باشکوه ترین ها بود

خبرگزاری رسا - رییس ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه اولین اقدام ستاد در انتخابات بازگشایی خانه احزاب توسط دبیران احزاب بود، گفت: سه گروه اصولگراو اصلاح طلبان و مستقیلن در استان ها دور هم جمع شدند و منشور اخلاقی انتخابات با حضور احزاب در انتخابات تبعیت از قانون بود.
مقيمي رييس ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مقیمی رییس ستاد انتخابات وزارت کشور در نشست خبری که پیش از ظهر امروز چهارشنبه 12 اسفند ماه در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی، گفت: مردم به ارزش های انقلاب وفادار هستند و حضور یکپارچه آنها در انتخابات نشان داد که مردم به رهنمودهای رهبری پایبندی کامل دارند.

 

وی با تشکر از مردم و گروه های سیاسی در برپایی انتخابات، گفت: از مقام معظم رهبری قدردانی می کنیم که اجازه دادند مجریان انتخابات از رهنمودهایشان استفاده ببرند همچنین از رییس جمهور و رییس قوه قضاییه تشکر و قدردانی می کنیم.

 

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور با اشاره به دو انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان بدون تنش و حاشیه ای اظهار داشت: تا این لحظه حجم کمی شکایات به ستاد انتخابات واصل شده است، این انتخابات از انتخابات های با شکوه کشور بوده است و تعداد شکایات اندک بوده است.

 

مقیمی ضمن تشکر از خبرنگاران و مسئولان رسانه ملی، گفت: از رسانه ها به دلیل ایجاد آمادگی برای حضور در انتخابات و برنامه های آموزشی تشکر و قدردانی می کنیم .

 

وی با اشاره به مشارکت گسترده مردم در انتخابات، گفت: در دوره انتخابات قبل 30 میلیون مشارکت کننده بوده که به 34 میلیون نفر افزایش یافته است و از بین 138 نفر 69 نماینده انتخابات خواهد شد، ترکیب منتخبین متفاوت است و امیدوارم حضور آنها در مجلس برای حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی باشد.

 

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور، با اشاره به تشکیل جلسه در تاریخ 23/01/ 94 و تشکیل شش کمیته و ارائه گزارش های از فعالیت ستاد، گفت: حدود 30 جلسه برگزار شد، دو هزار مصوبه را داشتیم و جلساتی در استان ها در حدود 900 جلسه استانی برگزار شد این جلسات با هماهنگی  شورای نگهبان و دادستانی کل کشور و همه وزارتخانه و دستگاه ها در جهت کمک به برگزاری انتخابات بوده است، تشکیل اتاق بررسی انتخابات توسط تعدادی استانداران و معاونان سیاسی و نخبگان در حوزه انتخابات جلساتی برگزار شد و از تجارب آنها برای کم کردن مشکلات استفاده کردیم.

 

وی با اشاره به تشکیل لایحه در مجلس در رابطه با انتخابات، گفت: این لایحه در صحن علنی مجلس تصویب شد و امیدواریم از آن استفاده کنیم، در 31 حوزه اصلی انتخابات برگزار شد و هیأت های اجرای برای انتخابات تعیین شد که توسط شورای نگهبان بر آن نظارت شد.

 

مقیمی با اشاره به دوره آموزشی برای فرماندارن  گفت: همه آموزش های لازم را برای برگزاری انتخابات داشتند، 250 هزار نفر از نیروی انتظامی و سپاه همکاری برای برقرای نظم داشتند، ارتش و سپاه 34 بالگرد در اختیار ما قرار دادند تا صندوق های رأی با این وسایل جابه جا شود، سازمان ثبت احوال نیز از همه امکانات استفاده کرد و کارهای هوشمند در اختیار مردم قرار گرفت و احراز هویت توسط ثبت احوال انجام شد و از طریق سامانه ثبت احوال رای دهندگان شناسایی شدند.

 

 مقیمی با اشاره به مسائل سیاسی در انتخابات، گفت: اولین اقدام ستاد بازگشایی خانه احزاب توسط دبیران احزاب بود و به جمع بندی رسیدم سه گروه اصولگرا و اصلاح طلبان و مستقیلن حوزه یافتند تا در استان ها دور هم جمع شوند، منشور اخلاقی انتخابات با حضور احزاب در انتخابات با تبعیت احزاب از قانون بود و اثر آن را در انتخابات مشاهده کردیم، احزاب و تشکل ها با این منشور در استان های مختلف اخلاق را در انتخابات وارد کردند تا از اخلاق انتخاباتی خوب تبعیت کنند.

 

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه یکی از باشکوه ترین انتخابات در کشور را داشتیم، افزود: در این انتخابات همه گروه ها اعلام آمادگی برای حضور در انتخابات را داشتند و هیچکدام نسبت به برگزاری انتخابات شک و تردید نداشتند،  حدود 12 هزار نفر برای مجلس ثبت نام کردند 4 هزار و 717 نفر در انتخابات شرکت کردند  چهره ها به نسبت مجلس گذشته جوانتر شدند و  14 نفر از خانم ها به مجلس راه پیدا کردند.

 

وی در پایان صحبت های خود با بیان اینکه در در تمام نقاط کشور در شرق و غرب امنیت خوبی برگزار شد و گفت: از نیروی انتظامی، ارتش و سپاه و وزارت اطلاعات کمال تشکر را داریم و حضور مردم در انتخابات گسترده بوده است، در تمام کشور مردم با علاقه مندی حضور پیدا کردند و ما این حضور را ارزشمند می دانیم./818/پ202/ج

ارسال نظرات