۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۳۱۹۸۳۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

ترویج صحیح مبانی دینی و انقلابی راه جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن در کشورمان بر ضرورت توجه مسؤولان و آحاد جامعه نسبت به خدعه های دشمنان تأکید کرد و گفت: ترویج صحیح مبانی دینی و انقلابی در جامعه یکی از راه های جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان است.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز کارگاه آموزشی توجیهی مدیران و مبلغان مدارس امین استان با اشاره به اهمیت مسأله تبلیغ دین در مدارس، گفت: امروز اهمیت کار تبلیغ در میان دانش آموزان بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

 

وی با بیان این که مبلغان در عرصه تبلیغ نباید از دشمن بترسند و تنها به خدا توکل کنند، افزود: مبلغان دینی بدانند که اجر آنها نزد خداوند متعال محفوظ است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران از تبلیغ دین به عنوان کار انبیایی و اولیایی یاد کرد و افزود: هیچ حق و حقوقی نمی تواند پاسخگو و جبران کننده این فعالیت ارزشمند باشد. 

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی مردم و جامعه را به سوی خدا پرستی، دینداری، عمل صالح و توحید هدایت می کنند، تصریح کرد: هدف تبلیغ، بیان و تبلیغ پیام الهی است که از سوی مبلغان دینی دنبال می شود.

 

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: ما در رسالت خود وظیفه تبلیغ دین خدا را داریم و خداوند نیز از حیات طیبه خود برای ما برکات و نعماتی را در نظر گرفته است و به همین دلیل مبلغان باید به تکالیف الهی، قانونی و مصوب و آیین نامه ای به درستی توجه کرده و آن را اجرا کنند.

 

وی با بیان این که تبلیغ تنها مربوط به ماه رمضان و محرم نیست، افزود: بخش عملی در ترویج رسالت الهی این است؛ کسانی که دارند به عنوان مبلغ تربیت می شوند پیام خداوند را به گونه این طلاب برسانیم که کلام الهی در جهان آنها اثرکند و خود ساخته و مهذب شوند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی در عمل باید الگویی برای جامعه باشند، خاطرنشان کرد: یک مبلغ دین در ابتدا باید رسالت های الهی را بیاموزد و خود نیز به آن عمل کند.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با بیان این که ظهور حضرت نیازمند زمینه سازی است، تصریح کرد: برای ظهور باید نیروهایی تربیت کنیم و برای رؤیت خورشید برای زمینه سازی کنیم و هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید به تکلیف و وظیفه خود عمل کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران  با اشاره به این که دشمنان تلاش می کنند مانع تربیت یار و همراه برای حضرت ولیعصر(عج) شوند، خاطرنشان کرد: اگر ما نیز به همان اندازه دشمنان در این حوزه کار می کردیم امروز شاهد تحرک دشمن در این حوزه نبودیم.

 

وی با بیان این که مدارس یکی از بهترین عرصه هایی است که باید با همه توان در آن کار کرد، افزود: اگر شاهد پرورش نسلی دینمدار و انقلابی در مدارس باشیم به حتم شاهد حضور افراد اثرگذاری در دانشگاه ها خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اگر در این خصوص کم کار باشیم در برابر خدا، امام زمان و خون پاک شهیدان مسؤولیم، بیان داشت: همه ما باید در هر جایگاهی که قرار داریم در جهت تبلیغ صحیح دین و ارزش های اسلامی تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به این که مبلغان در خط مقدم تبلیغ و اطلاع رسانی دینی قرار دارند، خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه مبلغان و روحانیان تبلیغ عملی دین است و به همین دلیل مبلغان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند و در این راستا تلاش همه جانبه انجام شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، روحانیت را پرچم داران عرصه تبلیغ دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید از فرصت تبلیغی به وجود آمده در جهت بیان احکام ناب دینی بهره گرفت.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با هشدار نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن در کشورمان بر ضرورت توجه مسؤولان و آحاد جامعه نسبت به خدعه های دشمنان تأکید کرد و گفت: ترویج صحیح مبانی دینی و انقلابی در جامعه یکی از راه های جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان است./950/202/ب1

ارسال نظرات