۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۱۹۸۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج سواد رسانه‌ای در میان مردم باید به یک گفتمان تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: ترویج سواد رسانه ای در میان مردم باید به یک گفتمان مبدل گردد، عدم سواد رسانه ای امروز آسیب های جبران ناپذیری را برای کشور اعمال می کند.
حجت الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه بعد از ظهر امروز در دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با تأکید بر توجه بر خط ترسیمی معصوم(ع)، اظهار داشت: این مسیر مطمئن سعادت بشر است.


وی با اشاره به ویژگی‌های معرفت، عقلانیت، معنویت، عدالت و عدم خطا در معصوم، ابراز داشت: مسیر ولایت که ترسیم شده خداوند متعال برای بشریت است به جهت ویژگی های مذکور بدون خطا و صحیح است و نتیجه مطلوب را در پی خواهد داشت.


این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که خط ولایت فقیه تداوم نعمت الهی ولایت برای بشریت در زمان غیبت است، ادامه داد: اطاعت از ولی فقیه زمان با توجه به ولایت سیاسی و حکومتی بر همگان واجب است، این مهم بر اساس نظام سیاسی اسلام است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رسانه در شناخت سیاسی ملت، اظهار داشت: تروج سواد رسانه ای در میان مردم باید به یک گفتمان مبدل گردد، عدم سواد رسانه ای امروز آسیب های جبران ناپذیری را برای کشور اعمال می کند.


حجت الاسلام نظری مسجد دارای سواد رسانه‌ای را دارای عملکردی مطلوب عنوان و تصریح کرد: سواد رسانه می‌تواند تلفات شبهات شبکه‌های اجتماعی را تقلیل دهد و کاهش گمراهی سیاسی را در پی داشته باشد.


وی با اشاره به برنامه نفوذ شبکه ای دشمن در جریان سازی فکری در جامعه اخظار داد و افزود: تشیع لندنی و تسنن آمریکایی از جمله خط نفوذ فکری است، جریان نفوذ به صورت فردی و شبکه ای و فکری خطرات به مراتب بالاتری را به دنبال دارد.


این استاد دانشگاه بر ضرورت حمایت از جریان مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی اشاره کرد و خواستار حمایت مادی و معنوی شد و تصریح کرد: آمریکا و غرب، استراتژی وحدت را هدف گرفته است و با ایجاد اختلاف و درگیری بین شیعه و سنی سعی در پیاده کردن اهداف خود را دارد./854/202/ب2

ارسال نظرات