۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۸۵۰
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی:

مسجد نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ هادی نیا بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی در مساجد تاکید کرد و گفت: تبیین ابعاد مختلف سبک زندگی برای مدیریت زندگی بر اساس مؤلفه های اسلامی برای یک زیست معنوی و دینی ضرورت دارد.
هادي نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، بعد از ظهر امروز در دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، بر مخاطب شناسی و برنامه ریزی برای اقشار مختلف مردم تأکید کرد.


وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی تخصصی برای اقشار مختلف مردم، افزود: مخاطب شناسی در مساجد برای به نتیجه رسیدن در امر تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی ضرورت دارد، بدون مخاطب شناسی نمی توان، برای اقشار مختلف مردم برنامه ریزی کرد.


هادی نیا با تأکید بر صمیمیت و زبان ملایم در کنار محبت در مساجد، خاطرنشان کرد: مشورت، مشارکت دهی، استفاده از زبان هنر را می توان از عوامل توسعه مسجد و اتحاد و هماهنگی بین نهادهای موثر در مسجد به شمار آورد.


وی با تأکید بر زیبایی مساجد، تصریح کرد: در کنار زیبایی مساجد باید فعال بودن مسجد را با همکاری مساجد، خانواده ها، جوانان و نوجوانان تحقق بخشید، مسجد فعال نیازمند همدلی و همیاری میان آحاد اعضای مساجد است.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی استان ارائه آموزش های سبک زندگی اسلامی در مساجد را مورد تأکید قرار داد و اذعان داشت: توجه به عوامل مختلف مؤثر می تواند جایگاه و رویکردهای معنوی و زیستی مساجد را احیا کند و در جامعه به یک اساس مبدل شود.


وی ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی در مساجد را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از بسترهای موجود در مساجد ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی برای خانواده ها و آحاد اهل مسجد است، این بستر نیز با مؤلفه ها مذکور تببین شود.


هادی نیا بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی در مساجد تاکید کرد و ادامه داد: تبیین ابعاد مختلف سبک زندگی برای مدیریت زندگی بر اساس مؤلفه های اسلامی برای یک زیست معنوی و دینی ضرورت دارد و باید جدی گرفته شود.


گفتنی است، دوره آموزشی مدیریت فرهنگی با حضور مدیران مسؤول و رابط خواهران و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی به صورت یک روزه در جهاد دانشگاهی تبریز برگزار شد./854/203/ب1

ارسال نظرات