۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۱۹۸۶۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان:

داشتن ولایت الهی و صبر لازمه زندگی با دوام و موفق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اینکه داشتن ولایت الهی و صبر و گذشت لازمه زندگی بادوام و با برکت است، گفت: اگر زنان جامعه ما بخواهند برای زندگی خود الگویی انتخاب کنند باید به حضرت زینب(س) اقتدا کنند، بانویی که اسوه صبر و گذشت و ایستادگی است، زنان و مردان ما از همان آغاز زندگی به خدا توکل و به اهل بیت اقتدا کنند، مبانی دینی و سیره اهل بیت را در زندگی خود پیاده کنند و در هنگام رویارویی با مشکلات قوی باشند.
حجت الاسلام سيد مهدي ابطحي مدير حوزه علميه خواهران استان اصفهان

حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با عوامل موفقیت در زندگی زناشویی گفت: زن و شوهر باید با ولایت خدا و اهل بیت زندگی کنند تا در مسیر مستقیم حرکت کنند و اگر این چنین نشد و زندگی آن ها رنگ وبوی الهی نگرفت وارد تاریکی خواهند شد و راه را گم خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: اگر زنان جامعه ما بخواهند برای زندگی خود الگویی انتخاب کنند باید به حضرت زینب(س) اقتدا کنند، بانویی که اسوه صبر و گذشت و ایستادگی است، کسی که در دامان حضرت زهرا(س) که خود الگوی نمونه زنان عالم است و حضرت علی(ع) که نمونه یک انسان کامل است پرورش یافته است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان، اظهار داشت: امام سجاد(ع) می فرماید در طول سفری که از مدینه به کربلا و از کربلا به شام آمدیم نماز شب عمه ام ترک نشد، این معنویت بالای ایشان را می رساند که در سخت و شدیدترین شرایط هم خدا را فراموش نکرد.

 

حجت الاسلام ابطحی در ادامه گفت: وقتی عبیدالله به ایشان گفت دیدی خدا با مردان شما چه کار کرد ایشان پاسخ دادند که جز زیبایی چیزی از جانب خدا ندیدم، یعنی حتی مصیبت را به خاطر این که از جانب خدا است نیکو می بینند و هیچ گاه در پیشگاه خدا شکایت و نا شکری نمی‌کنند.

 

وی ابراز داشت: انسان باید همه چیز را در ظل عنایت پروردگار متعال ببیند تا زندگی برایش شیرین شود و خدا هم زندگی را برای او آسان و راحت کند، باید فداکاری، ایثار، دین داری، تقوا و صبر را از حضرت زینب (س) یاد بگیریم تا زندگی برایمان شیرین و آسان و همراه با یرکت باشد.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه مدرن و ماشینی امروز دامنه صبر و تحمل زنان و مردان ما خیلی کم شده و از طرفی هم شاهد کم رنگ شدن صفات نیکویی از قبیل گذشت و قناعت در زندگی های زناشویی هستیم که باعث سست شدن بنیان خانواده ها شده و می بینیم که به خاطر مسائل ساده ای زندگی هایی از هم پاشیده شده است.

 

حجت الاسلام ابطحی در پایان گفت: اگر زنان و مردان ما از همان آغاز زندگی به خدا توکل و به اهل بیت اقتدا کنند، مبانی دینی و سیره اهل بیت را در زندگی خود پیاده کنند و در هنگام رویارویی با مشکلات قوی باشند و در خوشی و ناخوشی پشت هم باشند انشاالله زندگی بادوام و شیرین خواهند داشت./869/302/ب2

ارسال نظرات