۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۳۱۹۹۰۹
بیستم اسفند؛

سومین دوره مسابقه آنلاین علمی کوثر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره ارزشیابی تحصیلی و مسابقات علمی جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه سومین دوره مسابقه آنلاین علمی کوثر در جامعة الزهرا(س) برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این مسابقه ارزشیابی سطح علمی طلاب شرکت کننده در این مسابقه است.
مسابقه آنلاين علمي کوثر

مهدی رسولی نیا،مدیر اداره ارزشیابی تحصیلی و مسابقات علمی جامعه الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ، با بیان اینکه سومین دوره مسابقه آنلاین علمی کوثر 20 اسفندماه در جامعة الزهرا(س) برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این مسابقه ارزشیابی سطح علمی طلاب شرکت کننده بوده و طلابی که 20 اسفند ماه امتحان میان ترم دارند، در صورت شرکت در مسابقه علمی، از امتحان میان ترم معاف هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش «تجزیه و ترکیب قرآن» مسابقه علمی کوثر از منبع و کتاب خاصی تهیه نشده است و مطالب صرفی و نحوی سوره‌های قرآن مورد سؤال قرار گرفته است، تصریح کرد: افرادی که دروس ادبیات عرب دوره عمومی را به خوبی خوانده باشند، در این قسمت موفق خواهند شد


مدیر اداره ارزشیابی تحصیلی و مسابقات علمی جامعه الزهرا(س)تصریح کرد: لازم به یادآوری است در این مسابقه از ترجمه لغات و آیات سؤالی طرح نشده است.

 

رسولی نیا یکی دیگر از بخش های این مسابقه را بخش «لمعه و اصول» عنوان کرد و افزود: سؤالات این بخش در خصوص فهم متن است و سعی شده از سؤالات حفظی کمتر استفاده شود.

 

وی با بیان این که در محدوده آزمون همه دروس، طبق محدوده مصوب است یعنی مقداری که در امتحانات پایان نیمسال از آن امتحان گرفته شده است، گفت: سومین مسابقه علمی کوثر به همت اداره ارزشیابی تحصیلی و مسابقات علمی معاونت آموزش جامعه الزهرا(س) در 18 بهمن ماه فراخوان شده است.

 

مدیر اداره ارزشیابی تحصیلی و مسابقات علمی جامعه الزهرا(س)با بیان اینکه در این مسابقه برای طلاب حضوری و غیر حضوری محدودیتی وجود نداشته و همه به صورت برابر در مسابقه امکان حضور داشته اند، ادامه داد: این مسابقه علمی اضافه بر توان هوشی، نمودار فهم طلاب را از مطالب درسی ارائه شده در نمیسال ارزیابی کرده و نشان می‌دهد که طلاب چه مقدار از دروس را به خاطر سپرده و چه مقدار را حفظ کرده اند.

 

رسولی نیا یادآور شد: برگزاری این‌گونه مسابقات در ترویج فهم محوری مطالب درسی در میان طلاب مؤثر بوده و به طلاب خواهر اجازه می‌دهد که در یک رقابت سالم با سایر طلاب توان علمی و درک خود را از مفاهیم درسی ارزیابی کنند./968/ت302/ی

ارسال نظرات