۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۱۹۹۱۹
از سوی بعثهِ مقام معظم رهبری؛

ویژه برنامه تحویل سال در حرم حسینی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا - مراسم تحویل سال جدید هجری شمسی، همزمان با سراسر کشور با حضور زایران ایرانی، خانواده معظم شهدا، جانبازان هشت سال دفاع مقدس و مسئولان ایرانی در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) در کربلای معلی برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدحسين عسكري، كارشناس فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین عسکری، کارشناس فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در گفت‌وگویی به تشریح ویژه برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز پرداخت و اظهار داشت: قرائت زیارت عاشورا، ،سخنرانی و مداحی هر روز در حرم مطهر امام حسین(ع) بعد از نماز صبح در مقابل قتلگاه برگزار می شود که ویژه برنامه تحویل سال روز یکشنبه اول فروردین 95 بعد از مداحی خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: مراسم تحویل سال جدید هجری شمسی، همزمان با سراسر کشور با حضور زایران ایرانی، خانواده معظم شهدا، جانبازان هشت سال دفاع مقدس و مسئولان ایرانی در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی برگزار می شود.

 

این کارشناس فرهنگی گفت: اجرای برنامه روایتگری و مداحی ویژه مرقد جناب حر نیز همه روزه از ساعت 9 الی 9:30 صبح برگزار می شود، ضمن این‌که برنامه روایت گری مصور حماسه عاشورا نیز در خیمه گاه امام حسین علیه السلام عصرها از ساعت 16 تا 17 برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عسگری با بیان این‌که برنامه مراسم عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی(واقع در درب شماره 9) حرم حضرت اباالفضل از شنبه تا چهار شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت یک ساعت برگزار می شود، افزود: ویژه برنامه کودک و نوجوان نیز روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در خیمه گاه از ساعت 10 تا 11 صبح اجرایی خواهد شد.

 

کارشناس فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به این‌که ویژه برنامه دانشجویی احلی من العسل، در بعثه مقام معظم رهبری روزهای شنبه، دوشنبه و چهار شنبه در ایام نوروز نیز اجرا خواهد شد، افزود: این برنامه با همکاری ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در محل بعثه مقام معظم رهبری در کربلا واقع در هتل جواهر برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که ویژه برنامه کاروان های دانش آموزی در بعثه مقام معظم رهبری سه شنبه ها از ساعت 10 تا 11 صبح خواهد بود، افزود: ویژه برنامه زوج های جوان کاروان های عتبات عالیات نیز در بعثه مقام معظم رهبری روز دوشنبه هر هفته از ساعت 10 تا 11 در کربلا برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عسگری با اشاره به برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف ویژه ایام نوروز اظهار داشت: سخنرانی و مداحی هر روز در حرم امام علی علیه السلام بعد از نماز صبح به مدت یک ساعت برگزار می شود که ویژه برنامه تحویل سال روز یکشنبه اول فروردین 95 بعد ازمداحی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: روایتگری مصور در بیت امام خمینی (ره) صبح ها از ساعت 8 الی 11 وعصر ها 15 الی 18 و روایت گری مصور در صحن صافی صفای یمانی از ساعت 9-8 ویژه نخبگان و دانشجویان برگزار می شود، ضمن این‌که ویژه برنامه های دانش آموزی در هتل محل استقرار ساعت 10-9 شب اجرا خواهد شد.

 

کارشناس فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق خاطرنشان کرد: ویژه برنامه دانشجویی در حرم حضرت علی علیه السلام در محل مسجد عمران بن شاهین هرشب ساعت 21 تا 22 اجرایی خواهد شد./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات