۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۳۱۹۹۲۱
امام جمعه شبستر:

تربیت اسلامی دانش آموزان سعادت‌بخش آینده جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت نیازمند تربیت نسل جوان با رویکرد دینی و آموزه های اسلامی است.
حجت الاسلام علي محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیف‌علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با قدردانی از مشارکت گسترده فرهنگیان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع معاونان و مربیان پرورشی، اظهار داشت: جلوه مردم‌سالاری دینی در ایران با حضور گسترده شما عزیزان در پای صندوق‌های رأی، یک بار دیگر در عمل به اثبات رسید.


وی با بیان این‌که به برکت این انقلاب، آموزش و پرورش کشورمان از نعمت امور تربیتی اسلامی برخوردار گردید، افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران و توجه به تربیت دینی زمینه تزکیه و تعلیم آینده‌سازان کشور به بهترین شیوه مورد توجه قرار گرفته است.


امام جمعه شبستر در ادامه ابراز داشت: امور تربیتی چون شجره طیبه ای است که مصداق «اصلها ثابت و فرعها فی السماء» است و ستاره های درخشانی در آسمان خود مانند شهیدان رجایی، باهنر و صدها شهید دیگر را دارد که روشنایی بخش جان و تن ایرانی و سفیران امید، آرامش و امنیت ایران اسلامی هستند.


حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به جایگاه تربیت اسلامی و ارزش آن در سعادت بشری، تصریح کرد: همانطوری که زینت انسان ایمان است و زینت ایمان تقوا، زینت علم هم تربیت است، تربیتی که برگرفته از تعالیم و مفاهیم اسلام ناب محمدی باشد.


وی با بیان این ‌که اگر علم توأم با تربیت باشد مؤثر خواهد بود وگرنه در رسیدن به قله های کمال انسانیت تأثیری ندارد، خاطرنشان کرد: پارسایی در حقیقت هدایگر علم بشری به سمت صحیح و الهی آن و استفاد دهنده صحیح در مسیر انسانی است.


امام جمعه شبستر پیشرفت جامعه اسلامی را در سایه تربیت نیروی انسانی صالح دانست و گفت: حیات یک ملت مسلمان به علم و دیانت بستگی دارد، جامعه اسلامی برای سعادت در خور خود نیازمند عمل به تعلیمات اسلام ناب محمدی است.


وی با بیان اینکه تربیت دینی و اسلامی فرزندان و دانش آموزان از مهمترین وظایف دستگاه های تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: پرورش و شکوفایی استعدادها از دیگر وظایف نهادهای متولی این امر مهم است.


وی با بیان این‌که در زمان کنونی بایستی آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان و جنگ نرم دشمنان نظام و اسلام جدی تلقی کنیم، ابراز داشت: امور تربیتی بایستی هویت دینی و اسلامی دانش آموزان را احیا کند، چرا که اگر انسان هویت دینی و اسلامی پیدا کند عزت، شرافت و اقتدار خود را حفظ خواهد کر./854/202/ب2

ارسال نظرات