۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۳۱۹۹۴۹
رحیم پور ازغدی تأکید کرد؛

ضرورت معرفی زنان برجسته تاریخ برای الگو قرار گرفتن در جامعه

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به زنانی برجسته و الگو در تاریخ اشاره کرد که گمنام هستند و گفت: ما زنان بسیاری در تاریخ داریم که ختی اسم آن ها را نشنیده ایم و این یکی از جفاهایی است که شده و این افراد به خاطر عفت و حیا خود را مطرح نکرده اند اما باید ثبت شوند تا زنان و دختران به دنبال الگوهای نامناسب نروند.
رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شب گذشته در سلسله نشست های بزم اندیشه در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با موضوع «زنان و مبارزه دائمی خستگی ناپذیر» به بیان روایت‌هایی از حضرت رضا(ع) درباره شخصیت و جایگاه والای حضرت زهرا(س) پرداخت.

 

وی با اشاره به زنانی که در قرآن به آن ها اشاره شده است و به عنوان الگوی جهانی هستند، گفت: حضرت مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه زنانی هستند که الگوی زنان و مردان هستند و در کتب مقدس الهی آن ها را الگوی برتر برای همه بشریت بیان کرده است.

 

ازغدی با اشاره به روایتی از حضرت امام رضا(ع) که حضرت زهرا(س) را دارای کرامت و حیات می داند، اظهار کرد: حضرت می فرمایند:«در روز حشر که همه نگرانند، فاطمه برانگیخته می شود در حالی که جامه کرامت به تن دارد، و همه خلائق از آرامش و عظمت ایشان در تعجب هستند.»

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبیین حضرت فاطمه(س) در قیامت بنا به فرمایشات حضرت رضا(ع)، بیان کرد: حضرت زهرا(س) با زیباترین صورت و کرامت و هزار جامه بهشتی وارد بهشت می شود در حالی که همه توجه ها به ایشان است.

 

وی به شخصیت والای حضرت زهرا(س) اشاره و ابراز کرد: حضرت زهرا(س) به شدت ساده زیست  بود و از همان دوران کودکی در متن توحید، عدالت، عدالت خواهی و زهد بود و شاگردان بسیاری از زن و مرد از جمله سمان فارسی که شخصی حکیمی بود، داشت.

 

رحیم پور ازغدی افزود: حضرت زهرا(س) عالم، زاهد و فداکار بود و نیز نماد عشق و محبت است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به فعالیت های سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) نبرد حق علیه باطل بود و اهل بیت(ع) نیز می فرمایند:«ما همه درس ها را در مکتب فاطمه(س) آموختیم.»
 

وی به روایتی از امام حسن(ع) اشاره و بیان کرد: امام حسین(ع) با مقایسه مادر خود و مادر معاویه، حضرت زهرا(س) را برحق و هند مادر معاویه را عیاش بیان می کند و نیز به نبرد بین حق و باطل تأکید می کند و این که این نبرد تا قیامت وجود دارد.

 

رحیم پور با اشاره به این که همه پیامبران الهی و امامان برای مبارزه با باطل آمده اند، اظهار کرد: همه پیامبران در برابر جبهه باطل قرار گرفتند و هیچ پیامبری مهضت توحید و عدل و امامت را نیمه تمام رها نکردند و گفتند ادامه دارد و این که تقابل حق و باطل از اول تا آخر وجود داشته و تا قیامت وجود دارد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کسانی که فکر می کنند، دعوا بین حق و باطل تمام شده است، فلسفه حکومت را نمی دانند و نمی دانند انبیا برای چه آمده است.

 

وی به زنانی برجسته و الگو در تاریخ اشاره کرد که گمنام هستند و گفت: ما زنان بسیاری در تاریخ داریم که ختی اسم آن ها را نشنیده ایم و این یکی از جفا هایی است که شده است و این افراد به خاطر عفت و حیا خود را مطرح نکرده اند اما باید ثبت شوند تا زنان و دختران به دنبال الگوهای نامناسب نروند.

 

رحیم پور ازغدی نفیسه را از نمونه زنان برجسته این عصر بیان و خاطرنشان کرد: ایشان در هر جایی که رفته است فرهنگسازی کرده است و فردی، عفیف، پارسا، مجاهد و مبارز بوده و نیز شاگردان بسیاری از شیعه و سنی دارد که از جمله آن ها امام شافعی مولوی برجسته اهل سنت است اما برای ما ناشناخته است./1310/202/ب2

ارسال نظرات