۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۳۱۹۹۵۹

عیادت هاشمی و سید حسن از تولیت آستان قدس/ هاشمی: نمی توان جایگزینی برای آیت الله واعظ طبسی تصور کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی جهت عیادت از آیت الله واعظ طبسی به مشهد مقدس سفر کردند و از سوابق و خدمات ارزنده تولیت آستان قدس رضوی تجلیل کردند.
عيادت آيت الله هاشمي رفسنجاني و يادگاران امام (ره) از آيت الله واعظ طبسي1 عيادت آيت الله هاشمي رفسنجاني و يادگاران امام (ره) از آيت الله واعظ طبسي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در پی بستری شدن آیت الله واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا، جمع کثیری از مسؤولان کشوری و لشگری، علما و فضلای خراسان، همچنین مسؤولان استانی و خدام بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) جهت عیادت بربالین وی حاضر شدند.

عیادت آیت الله هاشمی رفسنجانی و یادگاران امام راحل

آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی شب گذشته، در بدو ورود به مشهد به حرم مطهر ثامن الحجج(ع) مشرف شده و پس از آن به عیادت تولیت آستان قدس رضوی رفتند.

در حاشیه این ملاقات، آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیمارستان امام رضا(ع) گفت: از آنجا که می دانم آیت الله واعظ طبسی چه کارهایی برای انقلاب، برای این استان و آستان قدس رضوی انجام داده است، نمی توانم جایگزینی برای ایشان تصور کنم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایشان را در صداقت، دانش، امانتداری و فداکاری نمونه ای بی بدیل دانست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ایشان اگر حق تولیت را که حق شرعی و قانونی هر موقوفه ای است، برداشت می کردند، درحال حاضر جزو ثروتمندترین مردم ایران بودند، اما ایشان حاضر به برداشت این حق هم نبودند.

وی با بیان این مطلب که روند درمان مسیر مثبتی را طی کرده است اما همچنان مشکلات مغزی پابرجاست، تصریح کرد: انقلاب و مشهد اگر ایشان را از دست دهد، در واقع ستون محکمی را از دست داده است.

عیادت بیت آیت الله مروارید

بر اساس این گزارش بیت آیت الله مروارید از جمله عیادت کنندگان آیت الله واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا بود.

محمد تقی مروارید، فرزند مرحوم حضرت آیت الله حاج میرزا حسنعلی مروارید، پس از عیادت ایشان اظهار کرد: ایشان با توجه به مسؤولیت هایی چون تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه بودن، در زمینه حوزه های علمیه خراسان کوتاهی نکردند و تحول عظیمی را در حوزه ها ایجاد کردند.

این استاد حوزه ابراز کرد: با این حجم از فعالیت، آیت الله واعظ طبسی اشراف خوبی به مسائل مربوط به حوزه داشتند و تا کنون مدیران کارآمدی را در این زمینه به کار گرفته اند.

به گفته وی، آیت الله واعظ طبسی در جلسات گوناگون حوزویان، بارها اظهار فرموده بودند که بزرگترین دغدغه و فکرشون مربوط به حوزه علمیه و پیشرفت آن است.

آیت‌الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی

آیت الله موسوی خلخالی به عنوان یکی از استادان برجسته حوزه علمیه خراسان رضوی در حاشیه عیادت از تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله واعظ طبسی عمر شریف خود را خالصانه در خدمتگزاری به حرم رضوی گذرانده‌اند به طوری که می توان گفت ایشان به معنای کامل کلمه «خادم الرضا(ع)» هستند.

وی تصریح کرد: ایشان با داشتن فضائل اخلاقی برجسته و ممتاز، در تمام عمر با برکت خود اهل خیرخواهی، خلوص نیت و ترویج معارف دینی بوده اند.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امیدوارم با دعای مردم و عنایت خدای متعال شاهد شفای عاجل این مرد بزرگ باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری از وضعیت جسمی آیت الله واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا(ع) ازرایشن عیادت کردند.

 وی افزود: حضرت آیت الله واعظ طبسی یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی ایران هستند که این مهم به ضمیمه خادمی حضرت امام رضا(ع) چهره ایشان را جهانی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سالک با اشاره به اهتمام ویژه ایشان به مسائل علمی کشور اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، گوشه ای از تدبیر و اندیشه بلند ایشان در زمینه گسترش علوم دینی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی

عابدین عابدی مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی پس از عیادت از آیت الله واعظ طبسی گفت: حضرت آیت الله واعظ طبسی نماد ایثار و مقاومت انقلابی در استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد است.

وی افزود: ایشان همواره خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را مورد لطف و تفقد خویش قرار می دادند و جامعه ایثارگری برای شفای عاجل این مجاهد نستوه دعا می کنند.

عابدی مقدم بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارشادات و راهنمایی های آیت الله واعظ طبسی در بسیاری از بحران ها و مسائل گره‌گشا بوده است و امیدواریم خداوند سایه ایشان را بر سر مردم خراسان و مشهد مستدام بدارد.

آیت الله واعظ طبسی؛ پدر معنوی خادمان امام رضا

سیدخلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: آیت الله واعظ طبسی، پدر معنوی همه خادمان امام رضا(ع) و قوت قلبی برای همه ما هستند.

وی افزود: خدمات آیت الله واعظ طبسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی بر کسی پوشیده نیست اما باید گفت فعالیت های فرهنگی و عمرانی آستان قدس رضوی با مدیریت معظم له در جهان اسلام کم نظیر است.

وی با اشاره به متولیان مختلف حرم امام رضا(ع) در طول تاریخ ابراز کرد: کسانی که تاریخ را بشناسند، می‌دانند که از زمان شهادت حضرت رضا(ع) تاکنون هیچ متولی مانند ایشان چنین خدماتی ارائه نکرده است.

استادان دانشگاه علوم اسلامی رضوی

جمعی از استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، از آیت الله واعظ طبسی، تولیت  آستان قدس رضوی عیادت کردند.

حجت الاسلام فقیه، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز کرد: آیت الله واعظ طبسی با داشتن وسعت فکری و ابداع گر طرح های جدید در حوزه آموزش و پ‍ژوهش، شخصیت کم نظیر و از مصادیق برجسته احیاگران امر اهل بیت(ع) به شمار می روند.

وی ابراز کرد:  ایشانبه عنوان یک عالم اندیشمند، آگاه، بصیر و دارای ثبات فکر و استوار در اندیشه و معرفت قبل و بعد از انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: این عالم ربانی همواره درست و به موقع موضع گرفتند و به عنوان یک مجاهد عالم به زمان و بر مبنای آنچه در مکتب پاک اهل بیت(ع) آموخته بودند، تصمیمات خود را می‌گرفتند.

وی ایشان را شخصیتی بین المللی و اسلامی دانست و افزود: آیت الله واعظ طبسی نمونه بارز ارائه یک ایده نو در مدیریت موفق اسلامی است که باید به خاطر زحمات چندین و چند ساله این عالم بزرگوار از ایشان قدردانی کرد./1308/پ203/ج

ارسال نظرات