۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۱۹۹۸۶
مسابقات قرآنی کشور(3)

قرآن موجب سلامت روحی و روانی انسان و محبوبیت او در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حافظ قرآن کریم با اشاره به این‌که انس با قرآن موجب شده که اطرافیان به‌ویژه خواهر کوچک‌ترش به عرصه آموختن قرآن علاقه‌مند شود، گفت: قرآن برکات زیادی در زندگی انسان دارد و انسان را در قلب سایرین محبوب می‌کند و این محبوبیت نشانه عمق نفوذ کلام الهی در جان همه انسان‌ها است.
انس با قرآن

فرشته یزدان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که در سال قبل در رشته حفظ موضوعی موفق به کسب رتبه نخست شده است، گفت: من حفظ قرآن را در کنار دروس حوزه علمیه آغاز کرده‌ام و در زندگی خود در کنار درس هر زمان که فرصت داشته‌ام به امر فراگیری قرآن پرداخته‌ام و قرآن به حدی جذاب و اثرگذار است که اگر کسی پا در این وادی گذاشت دیگر به خود اجازه بازگشت نداده و این راه را ادامه می‌دهد.


حافظ قرآن کریم با اشاره به این‌که انس با قرآن موجب شده که اطرافیان به ‌ویژه خواهر کوچک‌ترش به عرصه آموختن قرآن علاقه‌مند شود، گفت: قرآن برکات زیادی در زندگی انسان دارد و انسان را در قلب سایرین محبوب می‌کند و این محبوبیت نشانه عمق نفوذ کلام الهی در جان همه انسان‌ها است.


حافظ قرآن کریم مسابقات قرآنی برگزارشده در سطح کشور را دارای کیفیت بسیار خوبی دانست و گفت: برگزاری این مسابقات توانسته تا حد زیادی نهضت انس با قرآن کریم را در جامعه ترویج کند.


وی افزود: اگر از جامعه قرآنی در حوزه‌های مختلف توسط نهادها مربوطه در کنار مایت معنوی، حمایت مادی هم صورت گیرد به‌وضوح شاهد افزایش برکات قرآن در جامعه خواهیم بود زیرا اگر امکانات و فرصت لازم در اختیار جامعه قرآنی قرار گیرد به‌طورقطع آن‌ها سایر افراد را هم در مسیر قرآن وزندگی قرآنی هدایت خواهند کرد.

 

یزدان نژاد اظهار کرد: خانواده قرآنی برای فرزندانش مانند یک چراغ‌ راهنما است که با هدایت فرزند در مسیر انس با قرآن زندگی او را در تمامی ابعاد بیمه می‌کند البته لزوماً خانواده قرآن نمی‌تواند فرزندان قرآنی تربیت کند بلکه عنصر علاقه فرزند نیز لازم است و همچنین خانواده‌ای که در رشته‌های خاص قرآنی فعالیت نمی‌کند ولی به آموزه‌های قرآن عمل می‌کند می‌تواند در تربیت فرزندان قرآنی مؤثر باشد.


وی یادآور شد: آنچه می‌تواند یک جامعه و یک خانواده را به خانواده‌ای قرآنی و جامعه‌ای قرآنی عمل کند عمل به آموزه‌های قرآن در متن جامعه است و اگر چنین باشد به‌طور یقین فرزندان و نسل جوان در مسیر قرآن و فراگیری آن حرکت خواهند کرد./968/101/ب2

ارسال نظرات