۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۳۱۹۹۸۹
مسابقات قرآنی کشور(4)

فرهنگ انس با قرآن را در جامعه نهادینه کنیم

خبرگزاری رسا ـ برگزیده مسابقات قرآنی طرح نسیم با تأکید بر این‌که قرآن سرمشق بوده و راه را به انسان نشان می‌دهد، گفت: وقتی انسان در مسیر قرآن قرار می‌گیرد درهای برکت و رحمت الهی به روی او باز شده و به ‌وضوح می‌تواند این اثرات را در زندگی خود مشاهده کند و در همین راستا باید فرهنگ انس با قرآن را در جامعه نهادینه کنیم.
قرآن کريم

مهدیه السادات سید محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که در حال حاضر در حوزه علمیه مشغول به تحصیل علوم و معارف دینی است،گفت: سال گذشته در مسابقات قرآنی نسیم در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن اول شده و در رشته قرائت رتبه پنجم را کسب کرده است.

 

برگزیده مسابقات قرآنی طرح نسیم با تأکید بر این‌که قرآن سرمشق بوده و راه را به انسان نشان می‌دهد، ادامه داد: وقتی انسان در مسیر قرآن قرار می‌گیرد درهای برکت و رحمت الهی به روی او باز شده و به‌ وضوح می‌تواند این اثرات را در زندگی خود مشاهده کند که در زندگی این قاری قرآن نیز برکات فراوانی به‌ واسطه انس با قرآن حاصل‌ شده است.

 

وی تصریح کرد: مسابقات قرآنی حال هوای جامعه و به‌ ویژه حوزه‌های علمیه را بهاری و قرآنی کرده و شور عجیبی در طلاب و مردم ایجاد می‌کند، گفت: به برکت انس با قرآن آرامش وجودی خاصی بر من حاکم است و برخلاف سایر افراد که از هیاهوی جامعه امروزی به ستوه آمده‌اند من آرامش دارم و این آرامش را به اطرافیان خود منتقل می‌کنم که این موضوع در خوش‌اخلاقی من تأثیر بسیار زیادی داشته و این‌ها هم از برکات انس با قرآن در زندگی من است.

 

خانم سید محسنی اظهار کرد: کیفیت مسابقات قرآنی که برگزار می‌شود خوب است ولی اگر محدودیت‌ها برداشته می‌شد و در مرحله نهایی افراد بیشتری حضور می‌یافتند می‌توانست اثرات مسابقات به ‌مراتب بر جامعه قرآنی کشور بیشتر باشد و هدف اصلی که تحقق سبک زندگی قرآنی است در بعد وسیع‌تری محقق شود.

 

وی یادآور شد: برای این‌که فرهنگ انس با قرآن را در جامعه نهادینه کنیم باید به مساجد و مدارس توجه بیشتری داشته باشیم و از این ظرفیت‌های بالقوه برای گسترش فرهنگ قرآنی استفاده کنیم./968/101/ب2

ارسال نظرات