۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۲۰۰۰۴
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

بی بند و باری و خشونت در تمدن غربی موج می زند/ از همه ابزارها برای تبیین نامه رهبری استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این که بی بند و بازی و خشونت در تمدن غربی موج می زند، خواستار استفاده از تمام ظرفیت ها برای تبیین دو نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی شد.
حجت الاسلام والمسلمين قمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قمی در پنجمین اجلاس سراسری مسؤولان تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هیئات مذهبی جامعه المصطفی العالمیه که در سالن همایش‌های مدرسه امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه ما در ابتدا باید ببینیم که چه وظیفه‌ای در قبال دو نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی نوشته‌اند داریم، اظهار کرد: قرن بیستم میلادی را با عنوان علم، فناوری و تکنولوژی نامگذاری کردند و انصافاً بشر در این قرن پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشته است.
 
وی ادامه داد: اگر ما پیشرفت‌های علمی بشر را در قرن بیستم در یک کفه ترازو و پیشرفت‌های بشر در نوزده قرن گذشته را در کفه دیگر قرار دهیم قطعاً قرن بیستم سنگین‌تر خواهد بود.
 
معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه البته ما در قرن بیستم شاهد فجایع و اتفاقات بسیار زیادی نیز بوده‌ایم، افزود: فاجعه ناکازاکی و هیروشیما و همچنین آواره شدن فلسطینیان از خانه‌هایشان در این قرن رخ داده است و ما نمی‌توانیم بگوییم که کسانی به دنبال پیشرفت بودند و کسانی به دنبال جنگ رفتند و این در حالی است که همان‌هایی که فجایع آفریدند پیشرفت‌های علمی را نیز رقم زدند.
 
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر اساس احساس تکلیفی که کرده بودند دو نامه را به جوانان غربی و اروپایی نوشتند تصریح کرد: امروز یک فضای بسیار ملتهب در مقابل اسلام و مسلمانان در جهان ایجاد شده است و جوانان اروپایی تحت سلطه رسانه‌های غربی و بیگانه قرار گرفته‌اند و نگارش و ارسال این دو نامه برای روشن شدن مسیر در مقابل جوانان و آزادی خواهان جهان بوده است.
 
وی ادامه داد: ما باید این دو نامه و پیام‌های آن را به تمام جوانان غربی نشر دهیم و انگیزه را برای پیگیری در آن‌ها ایجاد کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه ما باید روی مسائل و پیام‌های اصلی دو نامه متمرکز شویم، اظهار کرد: یکی از پیام‌های مهمی که این دو نامه دارد این است که ما باید در عین تقابل با دولت‌های غربی و دشمنان راهی برای گفت و گو با نخبگان کشورهای غربی پیدا کنیم.
 
وی با بیان اینکه در نامه رهبر معظم انقلاب به وضوح به سلطه رسانه‌ای غرب اشاره شده است گفت: یکی از ویژگی‌های تمدن غربی، بی بند و باری اخلاقی و دیگری خشونت است که در این دو نامه به وضوح رهبر معظم انقلاب به آن‌ها اشاره کرده و راهکارهای خود را نیز ارائه کرده است.
 
وی گفت: ما باید در تحقق اهداف این نامه‌ها تلاش بسیار زیادی داشته باشیم و یکی از ابزارهای مناسب برای نشر این نامه و پیام‌های آن طلاب جامعة المصطفی العالمیه خواهند بود./858/پ202/ج
ارسال نظرات