۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۲۰۰۱۷
امام جمعه سراب خبر داد؛

کارگروه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: از اوایل سال آینده کارگروه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل خواهد شد.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب ظهر امروز در دفتر امام جمعه در دومین نشست اعضای ستاد امربه معروف و نهی از منکر، گفت: نگاه ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید نگاه جذبی و اخلاق مدارانه باشد.

 
وی مسأله امر به‌ معروف و نهی از منکر را از واجباتی عنوان کرد که دیگر واجبات به آن بستگی دارند و افزود: اگر بتوانیم این فریضه واجب را در جامعه با برخوردی نیکو رواج دهیم، جامعه‌‌ای سالم و بدور از هرگونه گناه خواهیم داشت.


حجت الاسلام اکرمی با تقدیر و تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر تصویب قانون اجرای امر به معروف و نهی از منکر، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با حضور تمام اعضا و نیز برخی افراد مدعو فعالیت خود را آغاز کرده و دبیرخانه ستاد نیز تشکیل شده است.


وی از تشکیل کارگروه های تخصصی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خبرداد و افزود: از اوایل سال آینده کارگروه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل خواهد شد و آموزش های لازم در موضوعات مختلف دینی، اخلاقی، حقوقی و قانونی با حضور مدرسان مجرب و متخصص ارائه خواهد شد.


امام جمعه سراب در ادامه با تأکید بر همدلی و همزبانی میان مسؤولان و ملت شریف ایران، خاطرنشان کرد: امر به و معروف و نهی از منکر باید در باید در جامعه ترویج پیدا کند و این در گرو همکاری میان مردم و مسؤولان مربوطه است.


وی با اشاره به تشکیل شورای اداری امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، ابراز داشت: در ادارات و ارگان های دولتی نیز شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل و طرح ها و پیشنهادهای خود را به ستاد شهرستان ارائه خواهند داد.


امام جمعه سراب با اشاره به اهمیت امر به ‌معروف و نهی از منکر در عصر حاضر، تصریح کرد: فلسفه امر به‌ معروف و نهی از منکر برای تشویق جامعه به‌ سوی انجام امور صالح و دوری گزیدن از گناهان و منکرات بوده، در واقع خداوند بهترین بندگان خود را مأمور این دو فریضه کرده است./854/203/ب1

ارسال نظرات