۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۳۲۰۱۱۸
حجت­الاسلام والمسلمین طائب مطرح کرد؛

وظیفه‌ای که مرحوم سلحشور بر دوش هنرمندان و حوزویان گذاشت

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار با بیان این­که اگر در حوزه­ها بر روی زوایای داستان­های قرآنی کار شود، تأثیر یک سریال به اندازه دانشگاه­ها است، گفت: برخی متعهدان هنرمند به دنبال استفاده از هنر برای تبلیغ بوده‌اند، اما مرحوم سلحشور با هنر باب قرآن را به مردم باز کرد.
حجت الاسلام و المسلمين طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار امشب در مراسم یادبود درگذشت مرحوم فرج­الله سلحشور که در مسجد اعظم قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: انسان ها در این عالم مسافری برای یک ابدیت هستند؛ مسافر به اندازه سفر خود بار بر می­دارد و به فکر مقصد است؛ در این عالم همه همت این است که بفهمیم مسافریم، اما غفلت ما را گرفته است و مرگ افراد، تلنگری برای بازماندگان است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم درباره فرج­الله سلحشور اظهار داشت: انسان عمر باقیمانده را زیاد می­بیند اما عمر گذشته را کوتاه می­انگارد؛ شهادت می دهم که مرحوم سلحشور کسی بود که تلاش کرد در عمرش خود را به خدا برساند؛ ما متعهدهای هنرمندی که به دنبال استفاده­کردن از هنر برای تبلیغ بودند، داشتیم، اما هنرمندی که رفت با هنر باب قرآن را به مردم باز کند، مرحوم سلحشور بود.

 

وی با بیان اینکه باید هنر را در خدمت قرآن قرار داد و تبلیغ هنرمندانه کرد، گفت: این هنرمند انقلابی به دنبال به تصویر کشیدن داستان حضرت موسی(ع) بود که اگر به تصویر کشیده شود، چه مقدار مطلب تبیین می­شود که مردم نیازمند او هستند و چه افق­هایی وجود دارد؟

 

حجت­الاسلام والمسلمین طائب افزود: مرحوم سلحشور ذاتا هنرمند بود و از جایی یاد نگرفته بود و خدا به او داده بود و در مدرسه هنر استاد شده بود؛ هنرمندانی که در جای دیگری یادگرفته بودند و سپس به او مراجعه می­کردند از او چیزهای زیادی را می­آموختند.

 

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار به برخی از ویژگی­های مرحوم سلحشور یادآور شد: او خود را در اختیار خدا قرار داده بود و به آزاده­ای تبدیل شده بود و حرف خود را می­زد؛ به دنبال این نبود که اگر من فلان حرف را بزنم، طرفداران خود را از دست می­دهم؛ گاهی در جبهه هنر به ناروایی­هایی که هست، می­تاخت؛ برخی می­گفتند که اگر او نگوید، جایگاهش بهتر می­شود و او می­گفت من حرفم را می­زنم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این­که فرج­الله سلحشور بر دوش دو قشر وظیفه گذاشت خاطرنشان کرد: با عمل خود ثابت کرد که امر به معروف نه از عمر می­کاهد و نه آن متوقف می­کند؛ او راه را باز کرد و بر روی دوش دو قشر وظیفه گذاشت: یکی هنرمندان و دیگری حوزویان؛ یک پیامی برای هنرمندان داشت که بیایند در مسیر قرآن سرمایه­گذاری کنند که همه چیز در قرآن است؛ همچنین یک پیامی برای حوزویان داشت که انتقاداتی به او کردند که آن انتقادها به خود ما برمی­گردد که چرا به روی داستان­­های قرآن به خوبی کار نمی­کنیم که بعدها انتقاد کنیم و این مسؤولیت حوزه­ها است.

 

وی درباره تأثیر تبدیل داستان های قرآنی به رسانه­ها اظهار داشت: اگر قرآن را به خوبی تبدیل به رسانه کنیم مقدار زیادی جوان را به می­توانیم به راه بیاوریم؛ اگر در حوزه­ها بر روی زوایای داستان­های قرآنی کار شود، یک سریال به اندازه دانشگاه­ها می­تواند کار کند./822/پ202/ی

ارسال نظرات